eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyTelefonia ruchoma: ceny usług 2008

Telefonia ruchoma: ceny usług 2008

2009-04-23 12:00

Przeczytaj także: Ceny usług telefonii ruchomej 2005-2007


Wiadomości MMS

fot. mat. prasowe

Ceny wiadomości MMS inicjowanych przez biznesowych klientów abonamentowych

Ceny wiadomości MMS inicjowanych przez biznesowych klientów abonamentowych

Najniższe ceny wiadomości MMS zarówno w przypadku klientów abonamentowych indywidualnych, jak i biznesowych oferuje sieć Play, odpowiednio 0,20 PLN/MMS i 0,15 PLN/MMS. W przypadku klientów abonamentowych indywidualnych główni gracze rynku (Orange, Plus, Era) oraz Cyfrowy Polsat oferują tę samą cenę 0,40 PLN/MMS, z kolei w przypadku klientów biznesowych Orange oferuje podstawową cenę o 0,11 PLN niższą niż jego dwóch głównych konkurentów.

W przypadku bogatej oferty przedpłaconej, najmniej płacą klienci powiązanej z siecią Plus marki 36,6 - 0,15 PLN/MMS. Większość rynkowych ofert kształtuje się w zbliżonym przedziale 0,40 – 0,50 PLN/MMS. Zdecydowanie najdroższa jest oferta WPmobi.

Transmisja danych

W przypadku transmisji danych wyraźnie wyodrębniła się grupa operatorów konkurujących bezpośrednio między sobą. W przypadku klientów abonamentowych indywidualnych sieci Plus, Era, Play i Cyfrowy Polsat oferują cenę 1 MB na tym samym, najniższym na rynku poziomie 1,20 PLN, zdecydowanie droższa jest natomiast oferta Orange - 5 PLN/MB. Z kolei w przypadku klientów biznesowych do grupy najsilniej rywalizującej włączyć należy właśnie sieć Orange oraz zorientowaną wyłącznie na klientów biznesowych sieć CROWLEY TeleMobile. W biznesie oferta Play i Netii jest zdecydowanie najdroższa na rynku – 5 PLN/MB.

Bezkonkurencyjna jest z kolei oferta pre-paid w sieci Heyah – 0,20 PLN/MB, 5-krotnie tańsza od drugich w zestawieniu ofert WPmobi oraz mBank mobile i aż 30-krotnie od najdroższej w zestawieniu oferty sieci Sami Swoi – 6,10 PLN/MB.

Cenowe preferencje konsumentów

Realizowane corocznie przez UKE badania opinii publicznej jednoznacznie dowodzą, iż głównymi kryteriami wyboru ofert telefonii ruchomej przez Polaków są: cena oraz możliwość skorzystania z promocji i rabatów, co powszechnie również uznawane jest za element ceny oferty. Warto jednak zwrócić uwagę, iż wobec roku poprzedniego, w 2008 roku mniej respondentów wskazało atrakcyjność cenową oferty jako priorytetową 59,6% wobec 67,5%. Analogiczny trend dotyczy istotności promocji i rabatów 53,1% wobec 63,5%. Chociaż w obu przypadkach rosła liczba respondentów traktujących oba czynniki jako ważne, UKE przewiduje spadek istności oferowanej ceny na rzecz innych kryteriów wyboru, jak jakość obsługi czy asortyment aparatów telefonicznych.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: