Branża FMCG: sprzedaż III 2009
2009-04-17 12:00
Udziały wartościowe w sprzedaży FMCG (%). Luty-marzec 2008 i 2009 r. © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Branża FMCG: sprzedaż II 2009
fot. mat. prasowe
Udziały wartościowe w sprzedaży FMCG (%). Luty-marzec 2008 i 2009 r.
W stosunku zaś do poprzedniego roku - w marcu br. sprzedaż produktów paczkowanych w tradycyjnych sklepach spożywczych była o 3% wyższa niż w analogicznym okresie w roku 2008, liczba transakcji wzrosła o 5%, a wartość sprzedaży o 8,6%.
Przyrost wartości sprzedaży jest w dużej mierze efektem podwyżek cen kilku kategorii produktowych kluczowych dla obrotów sklepów: papierosów, wódki, piwa.
Kategoriami produktowymi, dla których zaraportowano spadek wolumenu sprzedaży są między innymi papierosy, kawa cappuccino, tłuszcze, majonezy (spadek dla tej ostatniej kategorii można wytłumaczyć Wielkanocą, która w 2008 roku wypadała w marcu).
Pośród kategorii, dla których zaraportowano wzrosty można wymienić wódkę (pomimo podwyżki cen), kawę rozpuszczalną, jogurty oraz słone i słodkie przekąski.
fot. mat. prasowe
Trend sprzedaży FMCG w tradycyjnych sklepach spożywczych - indeks vs poprzedni rok
Indeks Koniunktury Konsumenckiej Centrum Monitorowania Rynku to cotygodniowy monitoring wartości, wolumenu oraz liczby transakcji zakupowych dokonywanych przez Polaków w sklepach handlu tradycyjnego. Powstaje on w oparciu o dane skaningowe kodów kreskowych przy kasach sklepowych z ogólnopolskiej próby kilkuset tradycyjnych sklepów spożywczych. Wszystkie transakcje są na bieżąco odnotowywane w sklepach wyposażonych w kasy fiskalne i terminale CMR oraz transmitowane on-line na serwery Centrum Monitorowania Rynku.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl