Kryzys a postawy pracowników
2009-04-22 11:22
Przeczytaj także: Rynek pracy bardziej optymistyczny
Rośnie świadomość biznesowa
Badanie dowodzi wysokiej świadomości biznesowej respondentów. Na pytanie o to, kogo w pierwszej kolejności powinny dotknąć wprowadzane oszczędności, prawie 40 proc. badanych wskazuje na pracowników osiągających słabe wyniki (wyłonionych w ramach formalnej oceny pracy). Jednocześnie widoczne jest oczekiwanie, że firma w razie ewentualnych zwolnień zachowa się fair wobec pracowników. 37 proc. respondentów oczekuje, ze pracodawca zagwarantuje im ponowne zatrudnienie w przypadku poprawy wyników firmy, 30 proc. oczekuje programów wsparcia realizowanych we współpracy z firmami doradczymi, a 26 proc. liczy, że firma pomoże zwalnianym w przygotowaniu dokumentów aplikacyjnych i poszukiwaniu nowego zatrudnienia.
Komunikacja w kryzysie
W zakresie komunikacji zmian w polskich firmach jest jeszcze sporo do zrobienia. Tylko połowa badanych objętych programami naprawczymi dowiedziała się o wprowadzanych zmianach w sposób formalny od bezpośrednich przełożonych lub wyższej kadry menedżerskiej, natomiast aż 1/3 badanych „pocztą pantoflową” lub w sposób nieformalny od przełożonych (15 proc.).
Informacje o badaniu
Badanie przeprowadzone przez HRM partners wspólnie z GazetaPraca.pl, to druga część większego projektu badawczego zatytułowanego „Rynek pracy w czasach turbulencji”. W pierwszej części badania wzięły udział przedsiębiorstwa, w drugiej natomiast 1757 pracowników, którzy wypełnili kwestionariusz na stronach portalu GazetaPraca.pl.
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl