Lojalność polskich konsumentów
2004-01-21 10:10
Przeczytaj także: Programy lojalnościowe? Tak, ale intuicyjne i nieskomplikowane
Pośród swobodnie wymienianych oczekiwań powtarzało się hasło o wzajemnej lojalności firmy w stosunku do nabywców swoich produktów/usług.
fot. mat. prasowe
Wykres 1. Zasady programów lojalnościowych, motywacyjnych i klubów konsumenckich.
Organizatorzy programów lojalnościowych komunikują się z ich uczestnikami za pośrednictwem poczty tradycyjnej (58%), infolinii (47%), specjalnego serwisu WWW (26%), SMSów (22%), e-maili (15%), aktywnego kontaktu telefonicznego (11%), bezpośrednio przez sprzedawców (5%).
Konsumenci uważają, że w idealnym programie większość komunikacji odbywałaby się poprzez przesyłki pocztowe - 34%, firma powinna także aktywnie kontaktować się z nimi telefonicznie - 24%. 14% respondentów uważa, że dobrym kanałem komunikacji byłyby SMS’y, 9% - że infolinia, a 7% - że e-maile. Jedynie 5% badanych uważa, że dobrym narzędziem komunikacji jest WWW.
fot. mat. prasowe
Wykres 2. Kanały komunikacji w programach lojalnościowych.
![Programy lojalnościowe - tak czy nie? [© pixabay.com] Programy lojalnościowe - tak czy nie?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/programy-lojalnosciowe-w-Polsce/Programy-lojalnosciowe-tak-czy-nie-255147-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : ContactPoint