Rynek e-commerce: personalizuj ofertę
2009-05-06 00:38
![Rynek e-commerce: personalizuj ofertę Rynek e-commerce: personalizuj ofertę](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/e-commerce/Rynek-e-commerce-personalizuj-oferte-31878-200x133crop.jpg)
Wybrane formy marketingu stosowane przez sklepy internetowe w Polsce © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: E-commerce w Polsce 2022. Są najnowsze dane
Coraz większa liczba sklepów internetowych wprowadza mechanizmy personalizujące. Niedawno były one marketingowo-technologiczną nowinką, na którą stać było tylko takich potentatów e-commerce jak Amazon.com. Obecnie także mniejsze sklepy internetowe stać na personalizację swojej oferty zarówno na podstawie nowoczesnych algorytmów przypisujących klientom zindywidualizowane propozycje zakupów na podstawie ich zachowania w sieci, dotychczasowych zakupów w sklepie, jak i informacji na temat zachowań określonych grup – profili klientów. Wszystko wskazuje na to, że personalizacja oferty choć nie jest ani tanim ani prostym narzędziem, jest kluczem do zwiększenia sprzedaży w internecie i to nie tylko w kryzysie.W Stanach Zjednoczonych, wg badań Voivici, ponad połowa sprzedawców online (57%) oferuje rekomendacje odpowiadające profilowi klienta, kolejne 25% zamierza wprowadzić je w tym roku. W Polsce taką formę personalizacji oferty, proponuje dopiero co trzeci e-sklep, wynika z najnowszych badań przeprowadzonych przez Praktycy.com. Co czwarty badany polski sklep oferuje indywidualne rekomendację produktów w oparciu o dotychczasowe zakupy klientów. Natomiast sprzedaż wiązaną (cross selling) uzupełniających się produktów wdrożyło już 62% badanych sklepów w polskiej sieci.
Zdaniem ekspertów personalizacja oferty przynosi wymierne korzyści dla obu stron. Klienci otrzymują od razu to czym są zainteresowani, dzięki czemu sprzedawcy mają szansę na zwiększenie przychodów. Istotne są również długofalowe korzyści płynące z personalizacji oferty, jak wyższy stopień zaangażowania klienta oraz zdobywanie jego lojalności.
fot. mat. prasowe
Wybrane formy marketingu stosowane przez sklepy internetowe w Polsce
Wybrane formy marketingu stosowane przez sklepy internetowe w Polsce
![E-commerce powoli hamuje [© David Guenther Unsplash ] E-commerce powoli hamuje](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/e-commerce/E-commerce-powoli-hamuje-247380-150x100crop.jpg)
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl