Rynek e-commerce: personalizuj ofertę
2009-05-06 00:38
Przeczytaj także: E-commerce w Polsce 2022. Są najnowsze dane
Z badania wynika, że polskie sklepy internetowe są coraz bardziej świadome korzyści wynikających z działań lojalnościowych, które świadczą o zaangażowaniu przedsiębiorców w zatrzymanie swoich dotychczasowych klientów na dłużej i budowania swojej pozycji nie tylko w oparciu o wyniki sprzedażowe, ale i świadomość marki. Jest to szczególnie istotne w czasach spowolnienia gospodarczego, a co za tym idzie redukcji budżetów poświęconych na marketing i promocję.
„Utrzymanie dotychczasowego, i co ważne zadowolonego, klienta wymaga pięciokrotnie niższych nakładów finansowych niż dotarcie do nowych klientów” – przekonuje Piotr Krawiec, dyrektor zarządzający Praktycy.com, autor badania na temat e-commerce w 2005 roku. – „Poza tym zmniejszenie tylko o 10% liczby odchodzących klientów może spowodować wzrost zysków nawet o 50%.”
60% pytanych sklepów wdrożyło już programy lojalnościowe dla swoich klientów. Tworzenie lojalności konsumenckiej w internecie jest ułatwione ze względu na interaktywność tego medium oraz bardzo niski koszt dotarcia do nich. „Wiele produktów kupowanych jest regularnie, stąd wystarczy przypomnieć klientom o konieczności powtórzenia zakupów, przekonać do wypróbowania produktu innej marki lub zachęcić do zakupu większej ilości nabywanych produktów” – mówi Krawiec z Praktycy.com. Zdaniem ekspertów do tych działań idealnie nadają się narzędzia e-marketingu: newsletter, indywidualne polecenia produktów w oparciu o dotychczasowe wybory klienta lub sprzedaż wiązana. Nie wymagają one takich nakładów finansowych jak tradycyjna reklama i są znacznie skuteczniejszymi sposobami budowania więzi z klientem.
Informacje o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone przez portal Praktycy.com na próbie 100 sklepów internetowych w kwietniu 2009 r.
![E-commerce powoli hamuje [© David Guenther Unsplash ] E-commerce powoli hamuje](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/e-commerce/E-commerce-powoli-hamuje-247380-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl