eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacjeJak promować firmę w Internecie?

Jak promować firmę w Internecie?

2009-05-06 14:10

Sieć stała się obecnie główną płaszczyzną działań marketingowych firm. Potwierdzają to statystyki pokazujące skuteczność sieci jako kanału komunikacji na linii klient - firma.

Przeczytaj także: Firma w Internecie to nie tylko strona www

Jak donosi Główny Urząd Statystyczny (www.stat.gov.pl), już ponad 50 % przedsiębiorstw posiada firmowy serwis WWW, a odsetek ten stale wzrasta. Opublikowane przez IAB Polska (www.iabpolska.pl) dane pokazują, że przeszło 40 % Polaków korzysta z Internetu, 45 % Internautów zrobiło zakupy w sklepach internetowych, a wydatki na reklamę online wciąż rosną (w 2007 roku wyniosły prawie 743 mln zł netto). Dlatego koszty związane z promocją w Sieci uwzględniane są obecnie w budżecie niemal każdej firmy. Warto więc zastanowić się jak najlepiej je spożytkować, by przyniosły wymierne korzyści dla przedsiębiorstwa.

Promocja w Sieci

Działania mające na celu promocję przedsiębiorstwa w Sieci, zawsze powinny rozpoczynać się od budowy profesjonalnego i stabilnego serwisu WWW. Jest to obecnie podstawowe źródło informacji o firmie, jej działaniach i produktach. Strona WWW jest niezbędna w przypadku reklamy internetowej. Użytkownicy, którzy klikną użytkowników baner odsyłani są bezpośrednio do konkretnego serwisu WWW.

W firmowym serwisie internetowym można znaleźć wszelkie informacje dotyczące firmy, jej produktów, branży, w której działa lub zrealizowanych projektów. Potencjalni Klienci czy kontrahenci mają do nich dostęp bez względu na miejsce i czas. Sprawia to, że kontakt na linii klient - firma jest sprawny, co jest jedną z priorytetowych kwestii dla przedsiębiorstwa. Dlatego stworzenie strony WWW powinno być pierwszą i najważniejszą inwestycją w promocję w Sieci.

W celu ułatwienia nowym przedsiębiorstwom wystartowania w Sieci, tuż po rozpoczęciu działalności, niektórzy rejestratorzy umożliwiają stworzenie firmowej strony WWW za darmo. Zmniejsza to koszty początkowe promocji w Internecie niemal do zera. Warto wykorzystać szansę, którą stwarzają usługodawcy hostingowi i rozsądnie potraktować tworzenie firmowej strony WWW oraz promocję w Sieci.

Z tworzeniem strony WWW wiąże się kilka decyzji, na które warto poświęcić więcej czasu i uwagi. Zaczynając od wyboru domeny oraz serwera pod firmowy serwis internetowy, a na właściwym wyglądzie i kształcie strony kończąc. Bezawaryjny serwer to podstawa stabilnego działania strony, dlatego ważny jest jego odpowiedni wybór. Podobnie jest z domeną - dobrana właściwie do profilu przedsiębiorstwa jest fundamentem wszelkich działań marketingowych w Sieci. Chcąc stworzyć profesjonalny wizerunek w Sieci należy podjąć 3 ważne decyzje: wybrać domenę, serwer oraz serwis WWW.

Krok 1 – Domena


Domena to nic innego jak adres internetowy serwisu WWW. Po wpisaniu jej w przeglądarkę użytkownik przenoszony jest na stronę WWW, która się pod daną domeną znajduje. Wybór nazwy domeny dla firmowego serwisu to bardzo ważna kwestia, do której należy podejść odpowiedzialnie.

Domena powinna spełniać kilka warunków, aby mogła stać się skutecznym narzędziem marketingowym. Należy zwrócić uwagę, aby była łatwa do zapamiętania dla Klientów. Jeżeli jest to możliwe, powinna być krótka, a przy tym związana z działalnością firmy. Warto użyć nazwy przedsiębiorstwa lub czołowych produktów. Pozwoli to Klientom na łatwe dotarcie do strony WWW.

Dobrze dobrana domena to sukces w promocji firmy w Internecie. Rejestracja pakietu domen, ułatwi potencjalnym klientom znalezienie strony WWW właściwego przedsiębiorstwa. Warto zarejestrować domeny z użyciem wszystkich nazw, które bezpośrednio kojarzą się z firmą, oraz ich kombinacje z przedrostkami, przyrostkami (np. www.twojafirma.pl, www.e-twojafirma.pl, www.twojafirma24.pl) i różnymi rozszerzeniami. Jeśli domena główna to www.twojafirma.pl, należy zastanowić się nad rejestracją domen z końcówkami .eu, .com, .com.pl, a także domen www.twojprodukt.pl, www.twojabranza.eu itp. Taki pakiet zmniejsza niemal do minimum, ryzyko użycia nazw kojarzonych z przedsiębiorstwem przez nieuczciwą konkurencję.
Przeczytaj także: Skuteczna reklama w interncie Skuteczna reklama w interncie

 

1 2 ... 4

następna

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: