eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacjeJak promować firmę w Internecie?

Jak promować firmę w Internecie?

2009-05-06 14:10

Przeczytaj także: Firma w Internecie to nie tylko strona www


Rozpoczynając działania w Sieci warto jednak skupić się na promowaniu jednego, głównego adresu. Wybór nazwy o najbardziej korzystnym brzmieniu i przekierowanie pozostałych domen zarejestrowanych przez firmę właśnie na ten adres, zwiększy rozpoznawalność domeny. Taki adres internetowy warto umieścić na materiałach reklamowych oraz rozlicznych dokumentach firmowych, wizytówkach, kopertach czy też gadżetach.

Opłata za domenę zależy od jej typu (np. polska, globalna, funkcjonalna) oraz od rejestratora, u którego zostanie zarejestrowana. Obecnie polscy rejestratorzy domen oferują je na pierwszy rok w cenie kilku bądź kilkunastu złotych (np. home.pl, az.pl). Niektóre firmy (np. nazwa.pl) pozwalają nawet na test domen za darmo przez rok.

Domena konieczna przy promocji firmy

- Domena, czyli adres firmowej strony WWW, zamieszczana jest obecnie na wszystkich kreacjach reklamowych, zarówno w Internecie, jak i w innych kanałach promocji. Wybierając domenę należy kierować się tym, że będzie ona wykorzystywana na wiele różnych sposobów. Przy wyborze domeny warto stosować kilka podstawowych zasad. Przede wszystkim domena powinna być krótka i łatwa do zapamiętania, by klient z łatwością mógł trafić na firmową stronę WWW i nie mylił się przy wpisywaniu adresu do przeglądarki internetowej. Ponadto krótki adres strony WWW łatwiej jest wyeksponować na reklamach, a także materiałach promocyjnych przedsiębiorstwa (np. wizytówkach, papierze firmowym). Kolejny aspekt, na który warto zwrócić uwagę to brzmienie domeny, powinna ona być „przyjemna dla ucha”, łatwa do wymówienia i przeliterowania. Ma to szczególne znaczenie podczas rozmów z klientem, zarówno tych bezpośrednich jak i za pośrednictwem telefonu. Następna zasada jest dość oczywista, klient widzi szyld lub reklamę zewnętrzną firmy zaledwie przez kilka sekund (np. jadąc samochodem), łatwo, więc o wniosek, że domena powinna być na tyle charakterystyczna, by szybko ją zapamiętał - radzi Beata Mosór - Starszy Specjalista ds. Marketingu i Public Relations w NetArt

Krok 2 – Serwer


Serwer to przestrzeń, na której umieszczone są wszelkie elementy konieczne do stworzenia strony WWW. Odpowiada również za udostępnienie stron WWW przeglądarkom internetowym, a co za tym idzie – wszystkim użytkownikom Internetu. Tylko bezawaryjne działanie serwera może zagwarantować stabilność firmowej strony WWW, dlatego przed zakupem warto sprawdzić jego parametry. Przy wyborze odpowiedniego serwera należy zwrócić uwagę na wiele aspektów. Główne to powierzchnia dyskowa, transfer, zabezpieczenie przed spamem i wirusami. Warto także sprawdzić liczbę domen, która można przekierować na serwer. Jest to ważne, gdyż nawet jeśli na serwerze znajdować się będzie jeden serwis WWW, to może do niego kierować kilka lub kilkanaście domen. Niektóre firmy oferujące usługi hostingowe, pozwalają na nielimitowaną ilość przekierowań na wykupione u nich serwery.

Decyzja o zakupie serwera to przede wszystkim wybór między serwerem wirtualnym, hostingiem a serwerem dedykowanym. W tym celu należy zapoznać się z ofertą poszczególnych firm świadczących usługi hostingowe i porównać parametry oraz ceny serwerów. Wybór serwera zależy od potrzeb strony WWW, przykładowo strona o dużej liczbie użytkowników wymaga wyższego transferu, a serwis WWW, na którym znajduje się wiele materiałów multimedialnych wymaga większej powierzchni dyskowej.
Przeczytaj także: Skuteczna reklama w interncie Skuteczna reklama w interncie

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: