Jak promować firmę w Internecie?
2009-05-06 14:10
Przeczytaj także: Firma w Internecie to nie tylko strona www
Kontakt z klientem a strona WWW
- Komunikacja na linii klient – firma jest niezwykle istotna. Wpływa na zadowolenie klientów, a co za tym idzie na wyniki sprzedażowe firmy. Klient powinien mieć możliwość skontaktowania się z firmą na wiele różnych sposobów, a satysfakcjonująca odpowiedź powinna trafić do niego szybko. Oczywiście większość firm stawia wciąż na kontakt telefoniczny. Coraz częściej jednak dominująca jest komunikacja z klientem za pośrednictwem Internetu. Jest to medium, które oferuje wiele różnorakich kanałów komunikacyjnych, przy zachowaniu bardzo niskich kosztów. Warto o tym pamiętać już w fazie projektowania strony WWW i umożliwić klientowi różnorakie formy kontaktu za jej pośrednictwem. Przede wszystkim zakładka „Kontakt” powinna być wyeksponowana na stronie, tak by możliwe było szybkie znalezienie danych kontaktowych firmy. Następnie, tuż obok numeru telefonu, przedsiębiorstwo powinno podać krótki i łatwy do zapamiętania adres e-mail. Powinien on być w tej samej domenie, co adres strony WWW firmy (przykładowo gdy domena firmowa to www.twojadomena.pl to adres e-mail może mieć formę biuro@twojadomena.pl). Na stronie WWW warto zamieścić także formularz kontaktowy, za pomocą którego klienci będą mogli wysyłać zapytania ofertowe. Obecnie coraz częściej używanym przez klientów, a co za tym idzie coraz bardziej popularnym narzędziem komunikacji wśród firm, są komunikatory internetowe. Powszechne staje się zamieszczenie na stronie WWW numeru gadu-gadu, loginu skype lub msn. Kolejnym sposobem wymiany informacji między przedsiębiorstwem a klientami jest chat internetowy (np. Livechat). Warto także zwrócić uwagę na szybkość komunikacji firmy z klientem. Sprawny kontakt zwiększa efektywność działań prowadzonych przez firmę - radzi Beata Mosór - Starszy Specjalista ds. Marketingu i Public Relations w NetArt
Inwestycja w Sieci
Znaczenie promocji firmy w Sieci rośnie z każdym dniem, dlatego ważne jest, aby wszelkie działania prowadzone były z rozwagą i rozsądkiem. Podstawą do nich jest firmowy serwis WWW, to od niego zaczynają się wszystkie czynności promocyjne w Internecie. Reklamy internetowe, posiadają podpięty link, który prowadzi do strony internetowej. Wystarczy więc kliknąć w baner, by znaleźć się na stronie WWW firmy. Warto zatem zadbać, by godnie reprezentowała firmę, była jej wizytówką w Internecie. W tym celu budowę serwisu należy zacząć od solidnych podstaw, czyli odpowiednio dobranej domeny oraz bezawaryjnie działającego serwera WWW. Inwestycja w stronę WWW oraz niezbędne do jej funkcjonowania elementy, w postaci serwera i domeny, nie musi być wysoka, a korzyść z posiadania wirtualnej siedziby firmy nie podlega wątpliwościom.
Autor: Beata Mosór – Starszy Specjalista ds. Marketingu i PR w
oprac. : eGospodarka.pl