Symantec Altiris Management Suite 7.0
2009-05-11 13:20
Firma Symantec poinformowała o premierze nowych rozwiązań do zarządzania urządzeniami końcowymi i serwerami - Altiris Client Management Suite 7.0 i Altiris Server Management Suite 7.0. Rozwiązania zapewniają wgląd w zasoby informatyczne i umożliwiają ich zarządzanie.
Przeczytaj także: Ulepszony Symantec Altiris IT Management Suite 7
Pakiet Client Management Suite 7.0 to rozwiązanie przeznaczone do zadań zarządzania i zabezpieczania urządzeń końcowych, umożliwiające kontrolę nad środowiskiem informatycznym. Pakiet Client Management Suite 7.0 zawiera między innymi następujące nowe funkcje:- Zarządzanie oprogramowaniem – umożliwia organizacjom zapanowanie nad kwestią zarządzania szeregiem korporacyjnych i własnoręcznie opracowanych pakietów oprogramowania. Pozwala przeprowadzać audyt i skategoryzować znane aplikacje w katalogu oprogramowania, następnie wykonać automatyczną dystrybucję z wymaganymi składnikami. Funkcja ta przeprowadza także okresową kontrolę wszystkich pakietów oprogramowania.
- Obsługa platform – umożliwia administratorom systemów informatycznych rozszerzenie kontroli zarządzania cyklem eksploatacji komputerów na platformy Windows, Linux i Mac. W pakiecie znajduje się wbudowany agent dla systemu OS X ze zintegrowanym portalem udostępniającym oprogramowanie.
- Zintegrowane zarządzanie zasilaniem – umożliwia oszczędzanie energii dzięki ustawieniu scentralizowanych zasad kontrolujących tryb zasilania stacji roboczych i komputerów przenośnych. Zintegrowana obsługa technologii Intel vPro pozwala administratorom uruchamiać systemy na czas rutynowych zadań poza godzinami pracy, na przykład instalowania aktualizacji i poprawek do oprogramowania.
- Technologie zarządzania systemami — na przykład tworzenie obrazów, zdalne sterowanie, wirtualizacja i pakiety aplikacji — oparte na produktach firmy Symantec (tj. Symantec Ghost, Symantec pcAnywhere, Symantec Workspace Virtualization) oraz na technologii tworzenia pakietów Wise, umożliwiają klientom dostęp do szeregu funkcji i możliwości.
- Zintegrowane monitorowanie wydajności – zestaw narzędzi do monitorowania wskaźników wydajności i diagnozowania problemów za pomocą konsoli danych historycznych. Pozwala administratorom IT na identyfikowanie i rozwiązywanie problemów wpływających na dostępność rozproszonych serwerów.
- Skonsolidowane zarządzanie zdarzeniami – umożliwia firmom gromadzenie, przechowywanie i analizowanie zdarzeń operacyjnych związanych z wydajnością oraz reakcję na najpoważniejsze problemy. Dla administratorów dostępne są zadania naprawcze umożliwiające rozwiązanie problemu.
- Funkcje tworzenia harmonogramów i zarządzania zmianami – umożliwiają administratorom codzienne zarządzanie, dzięki wglądowi we wszystkie zmiany i możliwości wdrożenia przerw konserwacyjnych, w których mogą następować dozwolone zmiany.
Przeczytaj także:
Bezpieczeństwo IT: trendy 2014
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl