42% Polaków wierzy w innowacyjność firm
2009-05-17 00:10
Czy jest prawdopodobne, że w ciągu kilku lat polska firma zasłynie na całym świecie w związku z prze © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Innowacyjność polskich przedsiębiorstw 2005-2007
Polska nie należy do liderów innowacyjności. Plasuje się daleko w tyle za krajami, które mogą pochwalić się wdrożeniami najnowszych technologii, rozwiązaniami sprzyjającymi komercjalizacji ciekawych projektów. Według rankingu European Innovation Scoreboard 2008 ze stycznia 2009 r. wyprzedzają nas pod tym względem nie tylko Szwecja, Finlandia czy Niemcy, ale również Słowacja czy Węgry.fot. mat. prasowe
Czy jest prawdopodobne, że w ciągu kilku lat polska firma zasłynie na całym świecie w związku z prze
Zdania Polaków o tym, czy polska firma ma szansę zasłynąć na świecie w związku z innowacyjnością są podzielone niemal równo. Optymistów jest prawie tyle samo (42%), co nastawionych sceptycznie (41%). „Tak wysoki poziom sceptycyzmu społeczeństwa to ważny sygnał dla instytucji promujących przedsiębiorczość i innowacyjność w Polsce” - komentuje Norbert Kilen z On Board PR – „Warto nagłaśniać konkretne sukcesy polskich firm i ośrodków naukowych. Informacje o nich nie docierają do wszystkich, a brak ich świadomości utrudnia tworzenie sprzyjającego klimatu do powstawania nowych przedsięwzięć o globalnych ambicjach.”
fot. mat. prasowe
Czy jest prawdopodobne, że w ciągu kilku lat polska firma zasłynie na całym świecie w związku z prze
„Zaskakująco wysoki poziom sceptycyzmu odnotowaliśmy za to wśród najmłodszych, w wieku 15-17 lat” – mówi Tomasz Dziedzic z PBS DGA – „Wśród nich prawie 60% wątpi w możliwość globalnego sukcesu polskiej innowacji”.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl