eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternetReklama w Internecie efektywna po 18:00

Reklama w Internecie efektywna po 18:00

2009-05-15 11:43

Reklama w Internecie efektywna po 18:00

Kiedy internauci najczęściej zwracają uwagę na reklamy w Internecie? © fot. mat. prasowe

Internauci najchętniej zwracają uwagę na reklamę dopiero po godzinie 18 - wynika z badań percepcji reklam online. W przypadku przekazów reklamowych skierowanych do firm są one najskuteczniejsze w godzinach pracy: 10-17 - podała firma Artefakt.

Przeczytaj także: Reklama: prasa + internet = sukces

Według badań, przeprowadzonych przez Lightspeed Research, internauci w Wielkiej Brytanii, niezależnie od wieku, najchętniej zwracają uwagę na reklamy online dopiero po godzinie 18. Można zatem mówić o Prime time - czasie szczególnie atrakcyjnym dla reklamodawców – w Internecie, medium, które nie było do tej pory badane wg ram czasowych typowych dla mediów tradycyjnych.

“Nawet jeśli internauci zapoznają się z reklamami w godzinach pracy, to wskaźnik konwersji dla tych kliknięć jest nieco gorszy niż reklam klikanych po południu i wieczorem” - tłumaczy Błażej Miernikiewicz, prezes agencji interaktywnej Artefakt. “Część użytkowników korzysta z Internetu w pracy do poszukiwania interesujących ich ofert, jednak zamówienia składa już ze swojego domowego komputera.”

Obserwacje polskich kampanii online potwierdzają zależność między decyzjami zakupowymi, a porą korzystania z Internetu. Wskaźniki różnią się jednak w zależności od rodzaju grupy docelowej. “Liczba zamówień na produkty, kupowane przez gospodarstwa domowe wzrasta znacząco po południu. Jednak w przypadku produktów i usług zamawianych przez firmy jest dokładnie odwrotnie” – wyjaśnia prezes Artefakt. “Reklamy takich usług najlepiej działają w godzinach pracy 10-17.”

fot. mat. prasowe

Kiedy internauci najczęściej zwracają uwagę na reklamy w Internecie?

Kiedy internauci najczęściej zwracają uwagę na reklamy w Internecie?

Uwaga poświęcana reklamom zależna jest również od rodzaju aktywności w sieci. Badania pokazują, że większość respondentów zwraca większą uwagę na reklamy podczas dokonywania zakupów internetowych (33%) oraz korzystania z wyszukiwarek internetowych (29%). Dla porównania reklama w serwisach społecznościowych czy w poczcie nie jest aż tak chętnie oglądana – jedynie co piąty pytany zwraca uwagę na reklamę na tego typu stronach, a 14% respondentów zapoznaje się z komunikatami reklamowymi podczas pisania e-maili. “Obserwujemy taką zależność w kampaniach linków sponsorowanych prowadzonych w Gmailu czy Naszej Klasie. Kampanie te mają niższą od przeciętnej klikalność (CTR)” – dodaje Błażej Miernikiewcz z Artefakt.

Większość respondentów w ciągu dnia pracuje i nie może skupić się na złożonych komunikatach reklamowych. Przed marketerami pojawia się zadanie zainteresowania przekazem reklamowym nie tylko w czasie prime time'u, ale także w pozostałym "czasie reklamowym". Internauci szukają informacji na temat produktów m.in. w wyszukiwarkach, dlatego widoczne jest rosnące zainteresowanie marketingiem w wyszukiwarkach. W Polsce ten trend przejawia się wzrostem wartości krajowego rynku, który w 2008 roku wart był 270 mln złotych.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: