Reklama w Internecie efektywna po 18:00
2009-05-15 11:43
Kiedy internauci najczęściej zwracają uwagę na reklamy w Internecie? © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Reklama: prasa + internet = sukces
Według badań, przeprowadzonych przez Lightspeed Research, internauci w Wielkiej Brytanii, niezależnie od wieku, najchętniej zwracają uwagę na reklamy online dopiero po godzinie 18. Można zatem mówić o Prime time - czasie szczególnie atrakcyjnym dla reklamodawców – w Internecie, medium, które nie było do tej pory badane wg ram czasowych typowych dla mediów tradycyjnych.“Nawet jeśli internauci zapoznają się z reklamami w godzinach pracy, to wskaźnik konwersji dla tych kliknięć jest nieco gorszy niż reklam klikanych po południu i wieczorem” - tłumaczy Błażej Miernikiewicz, prezes agencji interaktywnej Artefakt. “Część użytkowników korzysta z Internetu w pracy do poszukiwania interesujących ich ofert, jednak zamówienia składa już ze swojego domowego komputera.”
Obserwacje polskich kampanii online potwierdzają zależność między decyzjami zakupowymi, a porą korzystania z Internetu. Wskaźniki różnią się jednak w zależności od rodzaju grupy docelowej. “Liczba zamówień na produkty, kupowane przez gospodarstwa domowe wzrasta znacząco po południu. Jednak w przypadku produktów i usług zamawianych przez firmy jest dokładnie odwrotnie” – wyjaśnia prezes Artefakt. “Reklamy takich usług najlepiej działają w godzinach pracy 10-17.”
fot. mat. prasowe
Kiedy internauci najczęściej zwracają uwagę na reklamy w Internecie?
Większość respondentów w ciągu dnia pracuje i nie może skupić się na złożonych komunikatach reklamowych. Przed marketerami pojawia się zadanie zainteresowania przekazem reklamowym nie tylko w czasie prime time'u, ale także w pozostałym "czasie reklamowym". Internauci szukają informacji na temat produktów m.in. w wyszukiwarkach, dlatego widoczne jest rosnące zainteresowanie marketingiem w wyszukiwarkach. W Polsce ten trend przejawia się wzrostem wartości krajowego rynku, który w 2008 roku wart był 270 mln złotych.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl