Metki radiowe zamiast kodów paskowych
2004-01-30 01:53
Amerykański gigant komputerowy IBM i holenderski producent elektroniki użytkowej Philips będą wspólnie sprzedawać metki radiowe, które zastąpią stosowane dotychczas kody paskowe.
Przeczytaj także: Drukarka etykiet Epson TM-C3400
Philips będzie produkował cienkie układy półprzewodnikowe umieszczane na towarach, natomiast IBM będzie dostawcą infrastruktury sprzętowej systemu obsługującego nowe metki. Firmy nie ujawniły szczegółów finansowych porozumienia.Zastosowanie metek radiowych pozwoli producentom na dokładne określanie drogi jaką przebywają ich towary od fabryki do klienta końcowego. W przyszłości natomiast, rozwiązanie to może nieść ze sobą także zyski dla konsumentów, np. inteligentne pralki będą automatycznie rozpoznawały czy wkładane do niej rzeczy są jasne czy kolorowe.
Jak przewidują specjaliści, w 2008r. rynek RFID (Radio Frequency IDentification) może osiągnąć wartość 3,1 mld USD. Metki radiowe pomogą także w walce ze złodziejami. Jak szacują analitycy, codziennie na półkach sklepowych znajdują się towary o łącznej wartości 40 mld USD, co stanowi ogromną pokusę dla nieuczciwych klientów. Nowe metki pozwoliłyby na ograniczenie kradzieży towarów o około 25%.
Przeczytaj także:
Kod kreskowy ma 40 lat
oprac. : 4Press