eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyBranża PR w mediach IV 2009

Branża PR w mediach IV 2009

2009-05-20 11:03

Branża PR w mediach IV 2009

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Kwietniowy raport portalu PRoto powstał na podstawie 483 przekazów medialnych związanych z PR-em. W opisywanym miesiącu ukazało się aż o 230 publikacji więcej niż w marcu tego roku i o 143 - niż w analogicznym okresie 2008 roku.

Przeczytaj także: Branża PR w mediach III 2009

Stacją telewizyjną, która najczęściej prezentowała materiały w kontekście PR-u była Polsat News (50). Temat ten poruszany był również często przez dzienniki ogólnopolskie. Rzeczpospolita i dziennik Polska opublikowały 36 materiałów z nim związanych.

Najbardziej popularny okazał się ponownie temat PR-u politycznego, który został poruszony przez media aż 209 razy. Na drugim miejscu plasuje się temat PR-u Polski (116), o którym pisano dwa razy częściej niż w poprzednim miesiącu, a na trzecim miejscu branży PR (77).

fot. mat. prasowe

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji

Analiza zakwalifikowanych publikacji wykazała, że zdecydowana większość kwietniowych przekazów (447) o branży PR miała wydźwięk neutralny, tylko 12 materiałów było nacechowane negatywnie, a 24 – pozytywnie.

W kwietniu 236 razy cytowano i tylko 10 razy wzmiankowano osoby w kontekście public relations. Natomiast nazwy firm, instytucji i agencji w analizowanych publikacjach były przytaczane 157 razy. W części przekazów cytowano/wzmiankowano po kilka osób, agencji lub instytucji.

Osobą, która najczęściej była proszona o ekspercki komentarz w kontekście PR-u, był dr Wojciech Jabłoński, który wypowiadał się 17 razy. Na drugim miejscu znalazł się Eryk Mistewicz (13), a następnie Bartłomiej Biskup (10) i Wiesław Gałązka (9).

Najczęściej wymienianą w kontekście PR-u instytucją był ZFPR (8). W tym kontekście wzmiankowano również Polską Izbę Turystyki oraz Instytut Spraw Publicznych, które pojawiły się w materiałach po 6 razy.

fot. mat. prasowe

Najczęściej wzmiankowane firmy, organizacje, instytucje

Najczęściej wzmiankowane firmy, organizacje, instytucje

Wśród najczęściej cytowanych/wzmiankowanych w kontekście PR-u agencji w kwietniu pierwsze miejsce zajęły firmy: Liberty Group (5) i NBS PR (4).

Przeczytaj także: Branża PR w mediach IV 2010 Branża PR w mediach IV 2010

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: monitoring mediów, media, branża PR, raport PRoto

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: