Rynek mediów i reklamy I kw. 2009
2009-05-21 00:10

Udział wartości netto poszczególnych mediów w I kw. 2009 i zmiana w stosunku do I kw. 2008. Źródło: © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Rynek mediów i reklamy 2008-2012
fot. mat. prasowe
Udział wartości netto poszczególnych mediów w I kw. 2009 i zmiana w stosunku do I kw. 2008. Źródło:
Udział wartości netto poszczególnych mediów w I kw. 2009 i zmiana w stosunku do I kw. 2008. Źródło: Opracowanie własne domu mediowego MPG, kwiecień 2009
Najwięcej straciły inne media, do których MPG m.in. zalicza komunikację w mediach niestandardowych (-20%) oraz gazety (-18,7%) i magazyny (-16,6%).
Wartym zauważenia jest fakt, iż Internet, jako jedyne medium, zanotował dodatni wskaźnik wzrostu (+7%) równocześnie umacniając swoją pozycję w torcie reklamowym.
Sytuacja w poszczególnych sektorach rynku
fot. mat. prasowe
Zmiana wydatków reklamowych netto w poszczególnych sektorach w I kw. 2009 w porównaniu z I kw. 2008.
Zmiana wydatków reklamowych netto w poszczególnych sektorach w I kw. 2009 w porównaniu z I kw. 2008. Źródło: Opracowanie własne domu mediowego MPG, kwiecień 2009
Z zestawienia MPG wynika, że ograniczeniu budżetów reklamowych oparł się wyłącznie sektor produktów farmaceutycznych i leków (+4,2%). Największa redukcje zanotowały komputery i sprzęt audio-video (-26%), branża motoryzacyjna (-22,3%) oraz usługi finansowe (-22%).
Prognoza zmiany wielkości rynku
MPG prognozuje skurczenie się rynku reklamy w całym roku 2009 o 10%, przy założeniu, że nie zmieni się do końca roku obecnie panująca sytuacja na rynku tj. zniżkowania rynku z pewną niepewnością co do kierunku przyszłych trendów w gospodarce.
![Co czeka media w 2020? Kantar: nadchodzi paradoks cyfrowy [© eyewave - Fotolia.com] Co czeka media w 2020? Kantar: nadchodzi paradoks cyfrowy](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/reklama/Co-czeka-media-w-2020-Kantar-nadchodzi-paradoks-cyfrowy-225396-150x100crop.jpg)
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl