Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius SA, współpracujące w zakresie realizacji badania "Megapanel PBI/Gemius", będącego standardem pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, przedstawiły zestawienie kategorii z drzewka tematyczno-funkcjonalnego za marzec 2009 roku.
Przeczytaj także:
Megapanel: serwisy tematyczne II 2009
INFORMACJE, PUBLICYSTYKA, MEDIA
W rankingu witryn z kategorii "Informacje, publicystyka, media" bez rewelacji w marcu. Do miejsca 9 włącznie nie ma żadnych zmian w porównaniu do lutego. Natomiast miejsca 10 i 12 zamieniły się miejscami, tzn. google.pl spadł o dwa oczka i zajął pozycję 12, natomiast TVP odnotował wzrost o 2 oczka i uplasował się na miejscu 10 - miejsce 11 pozostało bez zmian w porównaniu do lutego. Kolejną zamianę miejsc odnotowały dwa sąsiadujące ze sobą portale: teleman.pl (miejsce 17 w lutym) i wprost.pl (miejsce 16 w lutym), które zajęły odpowiednio pozycję 16 i 17. Ostatnią zmianą w rankingu w porównaniu do poprzedniego badania, jest pojawienie się na miejscu 19 serwisu TVN i zniknięcie z tegoż miejsca portalu region.com.pl.
KULTURA i ROZRYWKA
W marcu pierwszą zauważalną zmianą w porównaniu do lutego jest zamiana miejsc 5 i 6. Google.pl przeskoczyło o 1 oczko do góry i zajęło pozycję 5, spychając tym sposobem portal INTERIA.pl na miejsce 6. Ponadto widoczny jest spadek Grupy Medousa.pl z miejsca 8 w lutym na pozycję 12 w marcu. Wzrostem może się natomiast pochwalić imageshack.us z miejsca 12 na pozycję 9. W marcu dodatkowo zadebiutował jeden portal. Chodzi mianowicie o photobucket.com na pozycji 19, który wypchnął z zestawienia bigpoint.com (miejsce 19 w lutym).
MOTORYZACJA
Marzec w kategorii "Motoryzacja" jest kolejnym miesiącem bez większych emocji. Pierwszą zmianą w porównaniu do lutego jest wzrost o 2 miejsca portalu mobile.de, który uplasował się na pozycji 10. W związku z tym serwisy www.auto.pl oraz Bankier.pl - mojeauto.pl spadły o jedno oczko i zajęły odpowiednio pozycje 11 i 12. Poza tym portale scigacz.pl i wroom.pl zamieniły się miejscami i znajdują się w marcu odpowiednio na miejscach 14 i 15. Ostatnią zmianą w porównaniu do lutego jest debiut serwisu motoryzacyjnego Money.pl na miejscu 20, który wypchnął ze wspomnianej pozycji lutowego debiutanta - roadlook.pl.