Etykieta w biznesie
2009-05-29 13:09
Przeczytaj także: Etykieta biznesu a relacje z klientami
Oczywiście nie wszyscy przedstawiciele tych pokoleń tak się zachowują. Niektórzy przekraczają granice pokoleniowe (np. starsze osoby pracujące w branżach zaawansowanych technologicznie mogą zachowywać się w sposób zbliżony do Boomers’ Babies, a młodsze osoby pracujące w sektorze bankowym zachowują się podobnie jak Baby Booomers).
W swojej karierze zawodowej będzie z pewnością musiał pracować i zachowywać się jak przedstawiciele kręgu kulturowego Baby Boomers – ponieważ wszystkie osoby, które będą decydować o zatrudnieniu i awansowaniu cię, reprezentują właśnie tę grupę pokoleniową. Niemal na pewno będą postrzegali zachowania pokolenia Boomers’ Babies jako skrajnie niegrzeczne w miejscu pracy. Pamiętaj zatem, żebyś zawsze zwracał uwagę na to, z kim rozmawiasz: zachowuj się w taki sposób, jak twoi przełożeni.
Maniery są ważne, ale czasami wyglądają dość sztucznie. Kwestia etyki jest ważniejsza od zawiłości dotyczących zastawy stołowej. Etyka dotyczy zasad moralnych i wartości, zgodnie z którymi funkcjonują ludzi oraz całe organizacje. Mimo iż większość ludzi potrafi odróżnić dobro od zła na podstawie własnego doświadczenia, to często jednak stają w sytuacji, w której podjęcie słusznej decyzji wcale nie jest łatwe. W trosce o etyczne zachowanie swoich pracowników wiele firm publikuje obowiązujące zasady postępowania, mające ułatwić codzienne działania i podejmowanie decyzji. Najprostszą i zarazem najbardziej uniwersalną wskazówką etyczną, o której już wspominaliśmy, jest zasada: postępuj wobec innych tak, jak byś chciał, żeby oni postępowali wobec ciebie.

fot. mat. prasowe
Więcej o tym, co wypada robić, a czego nie - w różnych sytuacjach biznesowych - dowiesz się z publikacji "Etykieta biznesu" z nowej serii Przewodniki biznesowe (Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2009). Książki można znaleźć w wielu księgarniach internetowych, np. .
Przeczytaj także:
Biznesmen z klasą - po czym poznać dżentelmena?
![Biznesmen z klasą - po czym poznać dżentelmena? [© Volvo] Biznesmen z klasą - po czym poznać dżentelmena?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/biznesmen/Biznesmen-z-klasa-po-czym-poznac-dzentelmena-149838-150x100crop.jpg)
oprac. : Wolters Kluwer Polska
Więcej na ten temat:
maniery w biznesie, zasady w biznesie, etyka w biznesie, etykieta menedżera, savoir-vivre w biznesie