Oglądalność telewizji: udział dzieci spada
2009-06-06 11:29
Struktura widowni telewizyjnej w latach 1997 – 2009 (%) © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Wielkanoc z TV: co oglądamy w święta?
Z danych telemetrycznych TNS OBOP wynika, że udział widowni dziecięcej (w wieku 4 - 15 lat) w całkowitej widowni telewizyjnej systematycznie spada. W 1997 roku dzieci w wieku 4-15 lat generowały 15,7% całkowitej widowni, podczas gdy w 2009 roku odsetek ten spadł do 8,5%. „Wpływ na to zjawisko ma znaczny spadek populacji osób w tym przedziale wiekowym związany z niżem demograficznym – z 7 mln w 1997 roku do 4,7 mln obecnie. Jednocześnie w tym okresie z 2 godzin i 45 minut w 1997 r. do 2 godzin i 10 min w 2008 r. zmalał również średni dzienny czas poświęcany przez dzieci na oglądanie telewizji” – komentuje Dariusz Rocki, Główny Specjalista ds. Obsługi Klienta Telemetrycznego TNS OBOP.fot. mat. prasowe
Struktura widowni telewizyjnej w latach 1997 – 2009 (%)
fot. mat. prasowe
Udziały najchętniej oglądanych stacji w grupie wiekowej 4-15 lat (w %)
Najchętniej oglądanymi pozycjami programowymi wśród dzieci są wieczorynki nadawane na TVP1. W 2009 roku najchętniej oglądanym programem był „Garfield i przyjaciele” (TVP1), wyemitowany 2. marca 2009 r., który przyciągnął 840 tys. osób w wieku 4 -15 lat.
Informacje o badaniu
Dane pochodzą z elektronicznego pomiaru widowni telewizyjnej prowadzonego przez TNS OBOP od 1997 roku, próba: dziennie średnio 526 osób w wieku 4-15 lat, bez uwzględnienia widowni gościnnej.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl