Słuchanie muzyki online: YouTube na czele
2009-06-02 13:13
Przeczytaj także: MySpace będzie sprzedawać muzykę
Radio online wciąż na fali
Z badania wynika, że świetnie radzą sobie także tradycyjne stacje radiowe, które zdecydowały się na nadawanie w sieci. Internetowe wydania stacji tradycyjnych to drugie pod względem popularności źródło muzycznych hitów. Korzysta z nich sześciu na dziesięciu internautów. Najpopularniejsze są RMF, Trójka, Eska i Radio Zet. Brak jednak zdecydowanego lidera. "Starzy gracze uzyskują dobre wyniki w Internecie, gdyż daje o sobie znać przywiązanie do sprawdzonych marek" – mówi Robert Sołkiewicz z kolporter.pl. "Internauci stykają się z nimi przecież nie tylko w sieci, ale także gdy słuchają audycji w samochodzie lub za pomocą urządzenia przenośnego np. telefonu komórkowego" – dodaje. Stacji stricte internetowych słucha 46 proc. badanych. W tej grupie królują Polska Stacja i Miasto Muzyki, których słucha co siódmy respondent.
CD ma się świetnie
fot. mat. prasowe
Ile jesteś skłonny zapłacić za płytę CD lub MP3?
Przyszłość płyt CD nie jest jednak świetlana. Internauci twierdzą, że pliki muzyczne z czasem wyprą nośnik CD. Uważa tak 56 proc. respondentów. Co trzeci jest zdania, że utrzyma się obecny system z przewagą płyt.
Informacje o badaniu
W badaniu ankietowym przeprowadzonym przez sklep kolporter.pl i serwis Dziennik Internautów wzięło udział 1539 internautów. Ankieta została opracowana na zlecenie Kolporter.pl przez agencję dotPR.
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl