Funkcjonowanie strony WWW a zakup serwera
2009-06-04 13:41
Przeczytaj także: Strona www a promocja firmy w sieci
Obok zagrożeń zewnętrznych istnieje grupa zagrożeń wynikających z działalności wewnętrznej firmy w obrębie serwera. Jest to zazwyczaj skasowanie lub nieprawidłowe nadpisanie plików przez pracowników firm. Ryzyko utraty danych mogą zminimalizować kopie bezpieczeństwa danych, tzw. backupy. Wybierając dostawcę usług warto sprawdzić jak często wykonywany jest backup (np. serwis nazwa.pl wykonuje kopie co 24h), jak długo przechowywane są kopie oraz czy dostęp do nich jest płatny. Niewielu klientów ma także świadomość, że hostingodawca powinien zagwarantować w umowie tzw. Service Level Agrement (SLA) czyli utrzymanie i systematyczne poprawianie ustalonego między klientem a nim poziomu jakości usługi. Warto sprawdzić zapisy w umowie dotyczące na przykład dostępności serwera w skali roku. Realizację ustalonych zapisów, gwarantują procedury, które obejmują bieżące monitorowanie przez usługodawcę jakości usług i wewnętrzne przeglądy osiąganych wyników - radzi Beata Mosór, Starszy Specjalista ds. Marketingu i PR w NetArt.
Krok 3 - Kryteria wyboru usługodawcy hostingowego
Zakup serwera to decyzja na lata, dlatego poza odpowiednimi parametrami usługi, ważne są aspekty związane z jakością obsługi ze strony hostingodawcy. Podstawowe informacje na temat usługodawcy, jakie warto sprawdzić przed zakupem serwera, to przede wszystkim pozycja na rynku. Duża liczba obsługiwanych klientów oraz czołowa pozycja w branży, gwarantują wysoki poziom usług. Zarówno, jeśli chodzi o bezawaryjność oraz bezpieczeństwo, jak i odpowiedni poziom obsługi klienta. Tylko największe firmy mogą zagwarantować profesjonalną infrastrukturę techniczną oraz wykwalifikowany personel. Ponadto warto zwrócić uwagę, czy hostingodawca posiada własne Data Center, czyli centrum, w którym utrzymywane jest całe zaplecze technologiczne (łącza telekomunikacyjne, serwery itp.).
Szybki dostęp do infrastruktury technicznej gwarantuje natychmiastową reakcję na zgłaszane przez klientów awarie czy problemy techniczne. Kolejnym ważnym aspektem przy wyborze hostingodawcy jest niewątpliwie jakość obsługi klienta. Dobrze jest sprawdzić dni i godziny pracy biura obsługi klienta oraz dostępne formy kontaktu ze specjalistami (np. telefon, livechat, e-mail, fax itp.). Należy zwrócić także uwagę na regulaminy i sposób opisania ofert, zapoznać się ze specyfikacją serwera oraz z dokładnymi zasadami oferowanych promocji. Regulamin jest formą umowy i reguluje warunki współpracy, dlatego konieczne jest wnikliwe zapoznanie z nim. Uważna analiza wszystkich elementów składających się na działalność hostingodawcy, w dużym stopniu zagwarantuje wysoką jakość zakupionych usług.
Autor: Daniel Kotyras - Dyrektor ds. Marketingu i PR w
Przeczytaj także:
Dostępność strony internetowej ważna dla 68% internautów w Polsce
oprac. : eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
strony www, serwis internetowy, tworzenie stron internetowych, transfer danych, serwery, zakup serwera, firmowa strona www