eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyDzienniki telewizyjne IV 2009

Dzienniki telewizyjne IV 2009

2009-06-04 01:53

Dzienniki telewizyjne IV 2009

Liczba materiałów w podziale na najbardziej medialne tematy szczegółowe oraz programy © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Podobnie jak w miesiącach poprzednich, tak i w kwietniu, największą liczbę tematów poruszyli dziennikarze serwisu TVP2. W "Panoramie" pojawiło się aż 320 wątków. Na drugim miejscu uplasowały się "Wiadomości" z 284 tematami. Trzecią pozycję zdobyły "Fakty", podejmując 259 spraw. Z kolei "Wydarzenia" przekazały widzom 254 tematy - wynika z raportu firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Przeczytaj także: Dzienniki telewizyjne III 2009

Z raportu wynika, że trend związany z liczbą poruszanych przez magazyny informacyjne tematów się utrzymuje. Strategia twórców „Panoramy” idzie w kierunku podjęcia jak największej liczby wątków w jednym programie, przy czym reportaże prezentowane na antenie TVP2 są znacznie krótsze niż te prezentowane np. w Polsacie czy TVN-ie. Często realizuje się to kosztem jakości poszczególnych wydań. Twórcy „Panoramy” popełniają co miesiąc stosunkowo dużą liczbę błędów na antenie.

W minionym okresie wiele działo się w polityce. Właśnie tematy polityczne najczęściej poruszano w serwisach informacyjnych. Na początku miesiąca media podejmowały temat jubileuszowego szczytu NATO oraz sprawy wyboru nowego szefa Organizacji Paktu Północnoatlantyckiego. Dziennikarze prześcigali się w zgłaszaniu rewelacji na temat kandydatur na to stanowisko. Dużo miejsca poświęcono polskiej propozycji. Sam zainteresowany, Radosław Sikorski, twierdził, że nie został zgłoszony na to stanowisko. Zamieszanie pojawiło się także w związku z opinią rządu i prezydenta w sprawie popierania kandydatury duńskiego premiera Rassmussena na stanowisko szefa NATO. Media raczyły nas wypowiedziami polityków z otoczenia prezydenta i przedstawicieli rządu, którzy sprzeczali się w tej kwestii. Reprezentanci rządu zarzucali prezydentowi, że nie wziął pod uwagę oficjalnego stanowiska rządu. Prezydent z kolei miał pretensje do rządu o formę „instrukcji” oraz o to, że… premier nie odbierał od niego telefonu. Kwestia sporów między premierem a prezydentem podejmowana była także przy okazji spotkania z prezydentem Obamą, czy szczytem UE – USA, jaki miał miejsce w Pradze.

fot. mat. prasowe

Liczba materiałów w podziale na najbardziej medialne tematy szczegółowe oraz programy

Liczba materiałów w podziale na najbardziej medialne tematy szczegółowe oraz programy

Jednak zdecydowanie najwięcej miejsca poświęcono kwestiom związanym z kampanią do europarlamentu. Podobnie jak w marcu, tak i w kwietniu, przyjrzano się kandydatom do brukselskiego parlamentu z poszczególnych partii. Wspominano m.in. te zaskakujące kandydatury, np. byłego piłkarza, czy Mariana Krzaklewskiego. Zainteresowano się także prawdziwym nazwiskiem Róży Thun, które może nie zmieścić się w jednej linii na karcie wyborczej. Informowano ponadto o metodach walki wyborczej, wspominano o sondażach prognozujących udział Polaków w wyborach. Oprócz tego dziennikarze gorąco namawiali rodaków do oddania swego głosu w wyborach. W związku z kampanią do europarlamentu głośno było także za sprawą kontrowersyjnego spotu „Kolesie” autorstwa PiS godzącego w PO. Sąd zakazał emisji filmu. Jednak partia Jarosława Kaczyńskiego poradziła sobie z tą decyzją i stworzyła nowy spot, który przypominał „wybryki” Janusza Palikota. Jednakże reklamówka tak bardzo spodobała się jej głównemu bohaterowi, że postanowił on wpłacić na rzecz PiS-u darowiznę w wysokości pięciu tysięcy złotych.

Dużo miejsca poświęcono wyczynom barwnego posła PO, Janusza Palikota. Najpierw sprawy związane ze śledztwem w sprawie nieprawidłowości przy prowadzeniu kampanii wyborczej w 2005 roku. Następnie umorzenie śledztwa. Widowiskowe happeningi posła, łącznie z piciem alkoholu przed obiektywami kamer, wspominanie wcześniejszego dorobku „aktorskiego” reprezentanta PO. Następnie zaskarżenie posła Dariusza Piątka przez Janusza Palikota. A już przy końcu kwietnia - wznowienie śledztwa w sprawie kampanii z 2005 roku. I to wszystko działo się w jednym miesiącu. PRESS-SERVICE Monitoring Mediów zauważa, że poseł Palikot już dawno wyrósł na medialną gwiazdę serwisów informacyjnych. Dobrze, gdy Palikot pojawia się w wydaniu, gdyż zwykle wprowadza odrobinę humoru do serwisu, a ludzie to lubią. A jeśli nie lubią - denerwują się, chcą komentować, co, koniec końców, przyciąga ich do odbiornika. Poza tym jeśli kogoś nie bawią wybryki Palikota, zawsze posłuchać może karcących wypowiedzi przeciwników politycznych posła. Zwykle towarzyszą one oryginalnym akcjom polityka. Czasami także sam reporter karci poczynania posła.
Przeczytaj także: Dzienniki telewizyjne VI 2009 Dzienniki telewizyjne VI 2009

 

1 2 ... 4

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: