Dzienniki telewizyjne IV 2009
2009-06-04 01:53
Przeczytaj także: Dzienniki telewizyjne III 2009
fot. mat. prasowe
Liczba oraz rodzaj wpadek w poszczególnych programach informacyjnych – Kwiecień 2009
Liczba oraz rodzaj wpadek w poszczególnych programach informacyjnych – Kwiecień 2009
Z humorem i dystansem podchodzą do obserwowanych wydarzeń, podobnie jak w marcu, „Fakty”. To właśnie dziennikarze TVN najczęściej w swoich materiałach korzystają z ironii, sarkazmu, dowcipu przy komentowaniu niektórych zdarzeń. Obok Macieja Mazura i Tomasza Sianeckiego do grona dowcipnisiów „faktowych” dołączył Paweł Abramowicz. W „Faktach” została skomentowana m.in. kwestia ewentualnego homoseksualizmu poznańskiego słonia i interesującej uwagi posła PiS, zakazie palenia w Polsce, pijanych rowerzystów, czy komplikacji z nazwiskiem Róży Thun. Zastanawiano się ponadto nad genezą grillowania, a także przedstawiono kształcący i satyryczny materiał dotyczący „małpek”.
Eurowybory w serwisach informacyjnych
Raport podaje, że przegląd głównych serwisów informacyjnych czterech stacji pozwolił zauważyć, że temat eurowyborów był jednym z najczęściej podejmowanych w kwietniu. PRESS-SERVICE Monitoring Mediów przypomina, że partie oficjalnie rozpoczęły swoje działania informacyjne dopiero w maju. Dziennikarze zainteresowali się kandydatami poszczególnych partii do europarlamentu, strategiami używanymi w kampaniach wyborczych, spotem PiS-u wymierzonym przeciwko PO, prognozowaną frekwencją podczas głosowania.
Dziennikarze informowali o kompletowaniu list wyborczych przez poszczególne partie polityczne. Wybory do europarlamentu określano jako próbę generalną przed polską walką o władzę. Wskazywano, że wygrana spowoduje podniesienie motywacji polityków i przyczyni się do sukcesu także w Polsce. Wspominano, że skuteczne może okazać się wystawienie do wyborów znanych twarzy. Tę strategię zastosowało PO, wysuwając kandydaturę Mariana Krzaklewskiego i Danuty Hüebner. Tę strategię podjęli także konkurenci. Wspomina się o możliwości zamiany poselskiej ławy na Wiejskiej na tę w Strasburgu przez posła Pis-u Tadeusza Cymańskiego, który wraz z Jolantą Szczypińską kandydować będzie z list na Pomorzu. Zauważono także, że Jacek Kurski stanie się lokomotywą wyborczą na Podlasiu i Mazurach, Zbigniew Ziobro i Paweł Kowal w Małopolsce, a Bolesław Piecha na Śląsku. Niektórzy eksperci, obserwujący scenę polityczną, zauważają, że strategia PiS-u nie była przemyślana od początku. Jarosław Kaczyński miał zamiar wysłać do Brukseli jednego, dwóch posłów. Teraz stwierdził jednak, że to znane nazwiska mają szansę przyciągnąć do PiS-u wyborców.

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl