Coaching a strategia firmy
2009-06-10 14:12
Przeczytaj także: Coaching a oszczędzanie
7) Określenie miar osiągnięć
Wyniki procesu zarządzania powinny podlegać procesom pomiaru i oceny. W przeciwnym razie działania ulegają rozproszeniu i występuje tendencja do akceptacji tego, co zostało osiągnięte. Coaching strategiczny powinien uświadamiać menedżerom konieczność określania miar powodzenia realizowanych programów i podejmowania działań korygujących w razie występowania odchyleń. Pytania, które w procesie coachingu strategicznego można w tym wypadku skierować do menedżera, to m.in.:
- W jaki sposób ustalisz, czy i w jakim stopniu osiągnąłeś złożone cele w odniesieniu do poszczególnych interesariuszy?
- W jaki sposób będziesz na bieżąco śledził postęp prac?
- Czy wszystkie procesy powinny przebiegać w jednakowym rytmie? Jaki powinien być poziom zaawansowania każdego z nich, aby nie hamowało to realizacji pozostałych?

fot. mat. prasowe
Aby dowiedzieć się więcej o innych aspektach coachingu, także w odniesieniu do realiów polskich organizacji, wystarczy sięgnąć do publikacji „Coaching. Teoria, praktyka, studia przypadków” pod red. Małgorzaty Sidor -Rządkowskiej (Wolters Kluwer Polska, Kraków 2009). Publikacja jest dostępna w wielu księgarniach internetowych m.in.: www.profinfo.pl.
Przeczytaj także:
Czym jest coaching?
![Czym jest coaching? [© Minerva Studio - Fotolia.com] Czym jest coaching?](https://s3.egospodarka.pl/grafika/coaching/Czym-jest-coaching-iG7AEZ.jpg)
oprac. : Wolters Kluwer Polska
Więcej na ten temat:
coaching, rozwój pracowników, budowa strategii, zarządzanie personelem, zarządzanie przez kompetencje