Linki sponsorowane w pasku wyszukiwania?
2009-06-14 02:14
Przeczytaj także: Google: polski poradnik o AdWords
Adeso.pl podaje, iż analizując te dane Google rozpoczęło sukcesywnie wprowadzać nowe miejsca dla tej formy reklamy. Prócz wyników wyszukiwania, kampanie Adwords zajęły powierzchnie na Google Image Search oraz Google finance. Na tym jednak nie koniec. Zza oceanu docierają informacje o tym, że Google testuje linki w pasku wyszukiwania Google Suggest. Czy wprowadzając linki sponsorowane w wyniki wyszukiwania nadal będzie można mówić o nich jako nieinwazyjnej formie reklamy?Google wie wszystko…
Google to jeden z olbrzymów na rynku internetowym, który posiada największą bazę informacji na temat swoich użytkowników. Każde z nowo udostępnianych narzędzi posiada odpowiednie statystyki, które gromadząc dane służą późniejszym analizom nad poprawą jego skuteczności. Dzięki temu poszukiwanie nowych możliwości skutecznej reklamy staje się znacznie prostsze. Z badań jasno wynika, że jednymi z najskuteczniejszych reklam w sieci są linki sponsorowane choćby ze względu na możliwość wyboru jaką dają użytkownikowi. Ponad to położenie w centralnym punkcie wyszukiwarki, gdzie najczęściej pada wzrok użytkownika, przeważa o ich skuteczności. Osiągając wysoką popularność wśród reklamodawców dały twórcom punkt do namysłu nad ich rozbudową. Najpierw na stronach popularnych narzędzi, obecnie jako kolejny punkt wyszukiwania dla użytkowników.
Nowa lokalizacja, nowe możliwości
Od pewnego czasu Google eksperymentowało z wynikami wyszukiwań aż wprowadziło Google Suggest. Dla wielu użytkowników narzędzie to okazało się na tyle przydatne, że korzysta z niego na co dzień w poszukiwaniu informacji. Stało się jednocześnie ogniwem do powstania kolejnej powierzchni reklamowej dla reklamodawców. "Musze przyznać, że całkiem skutecznej. Reklamy w tej formie zawsze pozostaną tańsze od reklam banerowych, a wyświetlając się w centralnym punkcie będą stanowić najskuteczniejsze narzędzie do promocji w sieci" – mówi Anna Sikorska, SEO Director w Adseo.pl
Zgodnie z zamierzeniem reklamy mają pojawiać się już na początku rozwinięcia, podczas wyszukiwania danej frazy. Reklama dopasowuje się do poszukiwanego słowa, a co za tym idzie w każdej chwili może ulec zmianie zależnie od tego jak wyraz zostanie zakończony. Ze względu na ograniczoną ilość miejsca możliwe będzie wyświetlanie tylko jednej reklamy dlatego reklamodawcom przyjdzie walczyć zacięcie o honorowe miejsce w wyszukiwaniach.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl