Jakie leki kupujemy
2004-02-10 10:47
© fot. mat. prasowe
Z raportu "Zwyczaje zakupowe Polaków dotyczące nabywania leków", przygotowanego przez TNS OBOP wynika, że prawie połowa Polaków wybierając się do apteki po lek OTC (lek kupowany bez recepty) wie już, jaką markę leku kupi. Decyzję o wyborze marki leku OTC jeszcze przed zakupem podejmuje aż 49% badanych w wieku 15 lat i więcej.
Przeczytaj także: Leki na wszelki wypadek
Wśród tych osób najwięcej jest ludzi starszych (w wieku 60 lat i więcej) oraz mieszkańców wsi.Zachowania związane z procesem podejmowania decyzji o wyborze marki leku OTC
Badanie na 1005 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków
fot. mat. prasowe
Natomiast prawie co czwarty badany (28%) przed wejściem do apteki lub sklepu z lekami OTC wie, jakiej marki lek OTC chce kupić, ale ostateczną decyzję co do jej wyboru podejmuje w miejscu zakupu. Taką grupę stanowią głównie ludzie młodzi (w wieku 20-39 lat) oraz mieszkańcy miast powyżej 100 tys. mieszkańców.
W miejscu zakupu ostateczną decyzję dotyczącą wyboru marki leku OTC podejmuje tylko co dziesiąta osoba. Tego rodzaju postawę reprezentują częściej ludzie w wieku średnim (40-59 lat) i głównie mieszkańcy dużych miast powyżej 500 tys. mieszkańców.
*Raport "Zwyczaje zakupowe Polaków dotyczące nabywania leków", przygotowany został w ramach badania OTC Track, zrealizowanego w okresie 26.05.-22.06.2003r. na reprezentatywnej próbie 1000 Polaków w wieku 15 lat i więcej.
Przeczytaj także:
Kontrowersyjne prawo farmaceutyczne. Spór o 1%
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl