Marka wysokiej reputacji 2009
2009-06-21 00:55
Ogólny ranking Top 10 dla marek - Marki Najwyższej Reputacji © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Wartość finansowa marki
Nagrodę specjalną zdobyła również marka E. Wedel, nagrodzona jako „Najbardziej Polecana Marka”. W rankingu ogólnym E. Wedel uplasował się na drugim miejscu, tuż za TVN. W kategorii „Marka - Najlepszy Partner Biznesowy 2009” wyróżnienie zdobył Philips.fot. mat. prasowe
Ogólny ranking Top 10 dla marek - Marki Najwyższej Reputacji
W środowisku biznesowym największą reputacją cieszy się Volkswagen Poznań Sp. z o. o., który został uznany za Firmę Najwyższej Reputacji w Polsce. Volkswagen Poznań Sp. z o. o. został również nagrodzony tytułem „Najlepszego Partnera Biznesowego” oraz „Najbardziej Polecanej Firmy 2009”. Uznaniem cieszy się również PKN ORLEN S.A. – zdobywca nagrody specjalnej w kategorii „Firma Najbardziej Zaangażowana Społecznie”.
fot. mat. prasowe
Ogólny ranking Top 10 dla firm – Firmy Najwyższej Reputacji
TNS OBOP zaznacza, że reputacja, za pomocą której można dokonać ogólnego odzwierciedlenia opinii na temat firmy wśród wszystkich jej interesariuszy, ma niebagatelny wpływ na kondycję przedsiębiorstwa i możliwości jego rozwoju w przyszłości. „Wysoka reputacja firmy jest źródłem pozytywnego “word of mouth” na jej temat, co przyciąga nowych klientów. W warunkach gospodarki rynkowej reputacja jest jak paliwo, które napędza rozwój biznesu organizacji, a w czasie niepewnej sytuacji gospodarczej nabiera ona szczególnego znaczenia” – komentuje Andrzej Anterszlak, Market Research Consultant TNS OBOP.
W tym kontekście reputacja jest w swej istocie zbliżona do pojęcia marki. Jest jednak pojęciem szerszym, pojemniejszym niż marka, dotyczy bowiem firmy jako całości - wszystkich jej działań nie tylko rynkowych, ale również w obszarze społecznego zaangażowania przedsiębiorstwa (CSR), relacji z inwestorami, pracownikami, dostawcami, mediami.
Informacje o badaniu:
PremiumBrand to ranking budowany w oparciu o badania konsumenckie. Reputacja marki oceniana jest na 5 wymiarach: referencji, atmosfery medialnej, firmy jako pracodawcy, społecznego zaangażowania i jako partnera biznesowego. Badania prowadzone są metodą PAPI (kwestionariusze papierowe) oraz CAPI (wywiad bezpośredni wspomagany komputerowo) na ogólnopolskiej próbie reprezentatywnej 1000 Polaków (marki biznesowe na próbie 300 menadżerów z 5000 największych polskich firm). Organizatorem rankingu jest MMT Management, organizator konkursów marketingowych.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl