Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius SA, współpracujące
w zakresie realizacji badania "Megapanel PBI/Gemius" - standardu pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za kwiecień 2009.
Przeczytaj także:
Megapanel: serwisy tematyczne III 2009
Ranking witryn według zasięgu miesięcznego. Źródło: Megapanel PBI/Gemius, kwiecień 2009 r.
Ranking witryn według zasięgu miesięcznego. Źródło: Megapanel PBI/Gemius, kwiecień 2009 r.
Kliknij, aby przejść do galerii (4)
W rankingu witryn według zasięgu miesięcznego na pierwszym miejscu znajduje się Google z zasięgiem 88,34 proc. (w marcu 86,21 proc.), na drugim Onet.pl - 61,06 proc. (62,54 proc. w marcu), natomiast miejsce trzecie utrzymała nasza-klasa.pl - 56,99 proc. (w marcu zasięg wynosił 57,14 proc.), a czwarte Wirtualna Polska z zasięgiem 54,06 proc. (w marcu 55,46 proc.). Kwiecień był kolejnym spokojny miesiącem. Pierwsza zmiana w porównaniu do marca nastąpiła na pozycjach 5 i 6, gdzie Allegro.pl i Interia.pl zamieniły się miejscami i uplasowały na pozycjach odpowiednio 6 i 5. Podobna zamiana miejsc dotyczyła portalu mozilla.org oraz Grupy GG Network - pozycje 12 i 13 w kwietniu. Z rankingu w kwietniu wypadła Grupa IDG, która w marcu zajmowała pozycję 17, a nowością jest serwis gry.pl, który powrócił na swoje miejsce z lutego, tj. 19.
Biorąc pod uwagę ranking według miesięcznej liczby odsłon w kwietniu, pierwsze miejsce należy do portalu nasza-klasa.pl z 9 701 023 893 odsłon, na drugim miejscu uplasował się serwis Allegro.pl z 3 708 882 920 odsłon, a na trzecim Onet.pl z 3 665 655 548 odsłon. Zmianą w porównaniu do marca jest spadek portalu YouTube.pl, z miejsca 8 na 10. Tym samym serwisy o2.pl i travian.pl odnotowały wzrost o jedno oczko i zajęły odpowiednio pozycje 8 i 9.