Dzienniki telewizyjne V 2009
2009-06-30 00:10

Udział procentowy w całym przekazie 4 programów informacyjnych oraz suma materiałów zrealizowanych p © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Dzienniki telewizyjne IV 2009
Strategia „Panoramy” krocząca w kierunku serwowania widzom jak największej liczby materiałów utrzymuje się już od dłuższego czasu. Najmniej tematów poruszają „Fakty” na zmianę z „Wydarzeniami”. Jednak, co ciekawe, to właśnie „Fakty” posiadają najwięcej materiałów, które stanowią krótkie informacje odredakcyjne – 63. Ale już na drugim miejscu plasuje się „Panorama” z liczbą 60 materiałów redakcyjnych, a następnie "Wiadomości” - 36. „Wydarzenia” stawiają na rozbudowane reportaże, pogłębione analizy, najrzadziej stosując krótkie odredakcyjne materiały (30).Reporterzy „Wydarzeń” często zestawiają ze sobą wiele informacji w jednym materiale. Zdaniem PRESS-SERVICE Monitoring Mediów z jednej strony wskazuje to na umiejętność łączenia ze sobą faktów, dokonywania pogłębionych analiz aktualnych wydarzeń. Z drugiej strony można się jednak zastanawiać, czy taka konstrukcja informacyjnego reportażu nie zaciemnia odbioru, czy nie utrudnia skupienia się na głównym wątku i nie odpycha przeciętnych odbiorców od przesyconych treścią dzienników Polsatu.
fot. mat. prasowe
Udział procentowy w całym przekazie 4 programów informacyjnych oraz suma materiałów zrealizowanych p
Udział procentowy w całym przekazie 4 programów informacyjnych oraz suma materiałów zrealizowanych przez poszczególne programy w okresie I-V 2009
Z kolei „Fakty” przyciągają odbiorców dynamizmem, profesjonalizmem związanym zarówno z wizerunkiem prowadzących, dziennikarzy, swobodnym prezentowaniem informacji, jak i z małą liczbą wpadek antenowych. Jak zauważa PRESS-SERVICE Monitoring Mediów nie bez znaczenia jest także kończący serwis humor i zdrowy dystans, który działa jak tabliczka czekolady stosowana na poprawę nastroju. Odbiorca serwisu informacyjnego zakończonego żartem, humorystyczną puentą odchodzi od odbiornika telewizyjnego rozbawiony, pozytywnie nastrojony także do dziennika, który serwuje mu ten przepyszny deser. Poza tym w kończących program reportażach nierzadko prezentowany jest punkt widzenia odbiorcy, co dodatkowo buduje przywiązanie do serwisu, tworząc jednocześnie znakomitą zachętę do włączenia telewizora o 19 na „Fakty” właśnie.

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl