Najwięcej grają kobiety
2004-02-15 00:01
Przeczytaj także: Rynek gier wideo wzrośnie o jedną trzecią do 2028 roku
Z przygotowanego przez Digital Marketing Services raportu dotyczącego demografii użytkowników gier sieciowych widać, że stereotypy dotyczące osób poświęcających najwięcej czasu na gry przez Internet mają niewiele wspólnego z rzeczywistością. Grupą najbardziej zapalonych graczy okazały się być kobiety w średnim wieku. Nikt inny nie spędza z grami sieciowymi tylu godzin.Kobiety powyżej 40. roku życia spędzają w ten sposób każdego tygodnia blisko 50% czasu więcej niż mężczyźni, co więcej, w regularności grania wyprzedzają nawet nastolatków. Ich ulubione gatunki to puzzle i wszelkiego typu gry słowne, a faworyzowana pora grania to... noc, a dokładnie: czas od północy do godziny 5-ej rano. Co ciekawe, aż 44% pań z tej grupy wiekowej dla gier rezygnuje z czytania, ćwiczeń fizycznych, oglądania filmów i telewizji. Popularne jest również zawieranie nowych znajomości z innymi graczami, a 20% takich kontaktów przenosi się z cyberprzestrzeni do świata realnego.
"O ile nastolatki i młodzi mężczyźni mają reputację osób grających całymi godzinami, w rzeczywistości takie zachowania są częściej udziałem ich matek. Tyle tylko, że korzystają one z innych typów gier" - komentuje wyniki raportu Matthew Bromberg z AOL Games. "Kobiety mają dziś więcej obowiązków niż kiedykolwiek, a gry sieciowe dostarczają wspaniałej okazji by odreagować stresy, wejść w interakcje z innymi ludźmi i po prostu dobrze się bawić, dopasowując to wszystko do swojego terminarza".
Inne ciekawostki pojawiające się w raporcie to fakt, że wśród osób którym zdarza się grać w Sieci ponad 8 godzin non-stop, znajduje się blisko dwukrotnie więcej dorosłych, niż nastolatków. Badanie objęło 3,6 tys. graczy mieszkających na terenie USA.
![Gaming i e-sport: zyskują popularność czy nie? [© © pixabay.com] Gaming i e-sport: zyskują popularność czy nie?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/gaming/Gaming-i-e-sport-zyskuja-popularnosc-czy-nie-260109-150x100crop.jpg)
oprac. : 4Press