Wyniki Megapanel: zmiana prezentacji
2009-07-07 08:08
Drzewo mediów © fot. mat. prasowe
Gemius i PBI poinformował, iż majowe wyniki badania Megapanel PBI/Gemius zostaną zaprezentowane użytkownikom w nowym układzie. Modyfikacje wprowadzone przez Gemius i PBI to pierwsza partia zapowiedzianych w marcu 2009 r. zmian, która ma za zadanie dopasować badanie do rosnących potrzeb rynku.
Przeczytaj także: Badanie Megapanel: zmiana metodologii
Dotychczas witryny, ujęte w badaniu prezentowane były w dwóch zestawieniach nazywanych drzewkiem mediów oraz drzewkiem tematyczno-funkcjonalnym. W miejsce zawierającego rozbudowane zestawienie witryn drzewka mediów zostanie wprowadzone płaskie drzewko. Rozbudowane zostanie również drzewko tematyczno-funkcjonalne, prezentujące witryny w podziale na kategorie tematyczne. Zmodyfikowany zostanie ponadto sposób liczenia oglądalności witryn internetowych i komunikatorów.Dla odbiorców badania wprowadzane zmiany oznaczają w praktyce poprawę funkcjonalności poprzez m.in:
- Możliwość sprawdzania oglądalności każdej domeny internetowej oddzielnie, tworzenia rankingów po domenach w każdej kategorii tematycznej oraz ogólnego rankingu domen internetowych.
- Możliwość wykonywania rankingów w drzewku tematyczno-funkcjonalnym w wersji ogólnej w oparciu o nowe kategorie np. e-commerce, co odpowiada na potrzeby zgłaszane przez klientów.
- Możliwość korzystania z drzewka tematyczno-funkcjonalnego nie tylko w wersji ogólnej (1 poziom kategoryzacji), ale i w wersji szczegółowej (3 poziomy kategoryzacji). Nowy, poprawiony układ kategorii w tych drzewkach uwzględniać będzie rozwój Internetu w ostatnich latach oraz trendy i zjawiska występujące na rynku internetowym. Każda z kategorii w obu wersjach drzewka tematyczno-funkcjonalnego będzie zawierać pełen ranking witryn i serwisów. Uwzględniając zarówno serwisy stanowiące część większych witryn np. portali internetowych jak i samodzielne witryny.
fot. mat. prasowe
Drzewo mediów
Opisane zmiany są pierwszymi z serii zapowiadanych przez Gemius i PBI. W kolejnym etapie w badaniu pojawią się dwa nowe wskaźniki Affinity Index dla populacji oraz Zasięg w populacji, pozwalające określić potencjał reklamowy witryn internetowych.
Twórcom badania Megapanel PBI/Gemius zależy, by zaproponowany sposób przedstawienia danych był jak najbardziej przejrzysty, dlatego też ich ostateczny kształt będzie przedmiotem konsultacji rynkowych z wydawcami, reklamodawcami i domami mediowymi.
Użytkownicy badania Megapanel PBI/Gemius, którzy zechcą zapoznać się z korzyściami wprowadzonych zmian mogą skorzystać z dedykowanych dla nich szkoleń i konsultacji.
Przeczytaj także:
Megapanel: serwisy tematyczne XII 2015
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
statystyki internetu, Megapanel, statystyki oglądalności, Megapanel PBI/Gemius, badanie Megapanel