Rynek telewizyjny I-VI 2009
2009-07-10 14:15
Udziały największych stacji w okresie styczeń – czerwiec 2008 r. i 2009 r. © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Rynek telewizyjny w 2009 r.
W pierwszym półroczu 2009 r. Polacy poświęcili na oglądanie telewizji średnio 3 godziny 42 minuty dziennie. W analogicznym okresie 2008 roku zasiadali przed ekranami swoich telewizorów średnio 3 godziny 29 minut. Oznacza to wzrost o prawie 13 minut, czyli 1,1%.Jednocześnie zmniejszył się łączny udział w rynku największych stacji telewizyjnych - TVP1, TVP2, Polsat i TVN w okresie od stycznia do czerwca 2009 uzyskały łącznie udziały na poziomie 67,1%. W analogicznym okresie 2008 roku wynik ten był wyższy o blisko 5,5 pkt. procentowych.
fot. mat. prasowe
Udziały największych stacji w okresie styczeń – czerwiec 2008 r. i 2009 r.
W okresie od stycznia do czerwca 2009 r. Polacy najchętniej wybierali polskie seriale emitowane w telewizji publicznej. Liderem w tej kategorii programów okazał się serial „Ranczo”. Emisja serialu z 1 marca 2009 roku zgromadziła przed telewizorami średnio 9,4 mln widzów, co stanowiło ponad połowę Polaków (55%) oglądających w tym czasie telewizję. Średnia dla wszystkich tegorocznych emisji serialu „Ranczo” wyniosła 8,8 mln widzów (udziały 55%). Łącznie, przynajmniej przez jedną minutę, serial ten oglądało 25,7 mln osób powyżej 4. roku życia.
Wśród najlepiej oglądanych programów znalazły się także programy informacyjne: „Sport TVP1” (6,7 mln widzów; udziały 44%), „Wiadomości 19:30” (6,3 mln; 42%) oraz Teleexpress (6,3 mln; 50%). Dla porównania najlepiej oglądane tegoroczne „Fakty” (TVN, 26.01) zgromadziły 4,3 mln widzów przy udziałach na poziomie 30%, a „Wydarzenia” (Polsat, 08.02) - 3,3 mln przy udziałach 24%.
fot. mat. prasowe
Najlepiej oglądane programy w okresie stycznia – czerwiec 2009 r.; z uwzględnieniem programów
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl