NetSprint wprowadził Raporty NewsPoint
2009-07-08 10:55
NewsPoint, pion monitoringu Internetu firmy NetSprint.pl wprowadził na rynek usługę Raporty NewsPoint - analizy medialne materiałów pochodzących z Internetu. NetSprint oferuje w ramach raportów analizę komentarzy i wpisów na blogach i forach internetowych. Raporty mogą być dodatkowo rozszerzone o analizy tekstów prasowych oraz materiałów audio i wideo pochodzących z monitoringu RTV.
Przeczytaj także: System monitorujący NewsPoint UGC
Analizy przygotowywane są za pomocą dwóch narzędzi: NewsPoint, czyli systemu monitorującego strony internetowe oraz NewsPoint UGC – systemu monitorującego fora i blogi. Raporty NewsPoint pozwalają specjalistom PR uzyskać obraz efektów działań komunikacyjnych produktu lub usługi prowadzonych w mediach w dowolnym okresie. Umożliwiają porównanie wizerunku firmy oraz firm konkurencyjnych. W ramach raportów NewsPoint można również zbadać sposób, w jaki media opisują poszczególne zagadnienia, na przykład „kryzys na rynku nieruchomości”.Obecnie NetSprint oferuje cztery rodzaje raportów NewsPoint:
- Analiza wizerunku - analiza wizerunku medialnego wybranej firmy, produktu, marki, usługi lub osoby. Odpowiada na pytanie, w jaki sposób są postrzegane i przedstawiane przez media. Raport może zawierać analizę za wybrany okres lub porównanie wizerunku w dwóch okresach (np. rok 2007 a rok 2008).
- Analiza zagadnienia - jest to raport poświęcony określonemu zagadnieniu (np. kryzysowi na rynku nieruchomości, genetycznie zmodyfikowanej żywności) czy wybranemu sektorowi gospodarki (np. doradcy finansowi).
- Analiza porównawcza - analiza przeprowadzona dla kilku firm, produktów, marek lub usług. Ten typ raportu pozwala na dokonywanie porównań branżowych i zobrazowanie sytuacji komunikacyjnej danej firmy na tle innych firm z otoczenia.
- Analiza opinii konsumenckiej - ten typ raportu dotyczy treści z systemu NewsPoint UGC, monitorującego blogi i fora. Dzięki przeanalizowaniu i sklasyfikowaniu opinii, pokazuje, jak kształtuje się konwersacja prowadzona w Internecie na temat danej marki, firmy, produktu, usługi (lub całego typu usług).
Cena pojedynczego raportu raportu zależy od ilości artykułów poddanych analizie i jest ustalana w momencie przekazania przez klienta hasła (lub haseł), które mają być poddanie badaniu.
Przeczytaj także:
NewsPoint: monitoring mediów od NetSprint
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl