eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyInternet w Polsce V-VI 2009

Internet w Polsce V-VI 2009

2009-07-16 13:44

Internet w Polsce V-VI 2009

Zwyczaje internautów © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Z badania NetTrack przeprowadzonego w okresie maj - czerwiec 2009 r. przez firmę badawczą MillwardBrown SMG/KRC wynika, że z Internetu w Polsce korzysta 49,1% całej populacji. Ponadto w nowym badaniu dołączono do listy witrynę Zumi, która od razu uplasowała się na 10 pozycji w rankingu odwiedzanych stron.

Przeczytaj także: Internet w Polsce XII 2008 - II 2009

Jeśli chodzi o częstość korzystania z Internetu to aż 73,3 proc. ankietowanych deklaruje, że korzysta z niego codziennie lub prawie codziennie, a 17,2 proc. kilka razy w tygodniu. Biorąc pod uwagę okres korzystania z połączenia internetowego najwięcej badanych przyznało, że korzysta z niego powyżej 5 lat (33,9 proc.) oraz od 3 do 5 lat (27,7 proc.).

fot. mat. prasowe

Zwyczaje internautów

Zwyczaje internautów







Większość ankietowanych korzysta z Internetu w domu (taką odpowiedź zaznaczyło 91,0 proc. respondentów) lub pracy (22,0 proc.). W szkołach lub na uczelni tylko 8,2 proc. korzysta z połączenia, a w kawiarenkach internetowych 0,8 proc. Jeśli chodzi o połączenia z Internetem w domu, ilości stałych łączy wciąż przoduje - 75,8 proc. badanych zaznaczyło tą odpowiedź. Na kolejnym miejscu znalazł się dostęp bezprzewodowy z 7,2 proc. wskazań, a następnie modem (dial-up) z 3,8 proc.

Z danych za maj - czerwiec 2009 wynika, że połowa internautów to mężczyźni, a połowa to kobiety. Jeśli zaś chodzi o wiek wśród internautów dominują osoby w wieku 25-39 lat (38 proc.), a tuż za nimi plasują się osoby w wieku 15-24 lat (32 proc.). Osoby w wieku 40-59 lat stanowią 27 proc., a 60 lub więcej lat jedynie 3 proc.

fot. mat. prasowe

Rankingi portali internetowych

Rankingi portali internetowych

Wyniki badań pokazują, że najliczniejszą grupą internautów wciąż stanowią osoby ze średnim wykształceniem (42 proc.), następnie z wyższym (26 proc.), a na końcu z podstawowym i zasadniczym (odpowiednio 17 i 15 proc.).

W rankingu portali internetowych wg spontanicznej znajomości pierwsze miejsce zajmuje Google, które zostało wskazane przez 58,1 proc. respondentów, a tuż za nim z 52,8 proc. znajduje się Allegro. Na trzecim miejscu uplasował się Onet.pl z 50,3 proc. wskazań, a na ostatniej pozycji natomiast znalazła się strona Orange z 4,6 proc. wskazań.

Biorąc pod uwagę odwiedzone strony internetowe w ciągu miesiąca kolejny raz na pierwszym miejscu znajduje się Google z 88,2 proc. wskazań przez ankietowanych. Na drugim miejscu znajduje się Allegro z 65,6 proc., a na trzecim nasza-klasa.pl z 61,1 proc. Na kolejnych miejscach uplasowały się odpowiednio Onet.pl, Wirtualna Polska oraz Interia.pl. Ostatnią, 10 pozycję zajął ponownie portal Zumi z 15,0 proc. wskazań.

Informacje o badaniu
Badanie NetTrack firmy Millward Brown SMG/KRC zostało przeprowadzone w okresie maj - czerwiec 2009 roku na próbie 5990 osób, które w badaniu wstępnym na pytanie, czy korzystają z Internetu, odpowiedziały twierdząco.


Przeczytaj także: Internet w Polsce VII-IX 2015 Internet w Polsce VII-IX 2015

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: