Branża PR w mediach VI 2009
2009-08-04 17:20
Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Branża PR w mediach V 2009
W opisywanym miesiącu, ponownie jak w poprzednich, najczęściej poruszanym tematem był PR polityczny (w zestawieniu znajduje się 116 publikacji związanych z tym zagadnieniem). Media chętnie zajmowały się tematem PR-u Polski (83). Natomiast temat branży PR był poruszany znacznie częściej niż w poprzednim miesiącu, bo aż 75 razy.fot. mat. prasowe
Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji
Analiza zakwalifikowanych publikacji wykazała, że zdecydowana większość czerwcowych przekazów (302) o branży PR miała wydźwięk neutralny, 15 materiałów było nacechowanych negatywnie, a tylko 10 - pozytywnie.
W czerwcu 169 razy cytowano i 28 razy wzmiankowano osoby w kontekście public relations. Natomiast nazwy firm, instytucji i agencji w analizowanych publikacjach były przytaczane 98 razy. W części przekazów cytowano/wzmiankowano po kilka osób, agencji lub instytucji.
Wśród mediów najczęściej poruszających tematykę PR-owską liderem okazała się ponownie telewizja Superstacja (51). Na drugim miejscu pojawił się dziennik Rzeczpospolita (38), a następnie telewizja Polsat News (19).
fot. mat. prasowe
Profil i częstotliwość mediów informujących o PR
Osobą, która najczęściej wzmiankowano w kontekście PR-u był Jarosław Sroka z Kulczyk Holding, którego nazwisko wymieniono 5 razy.
Wśród najczęściej cytowanych/wzmiankowanych w kontekście PR-u agencji w czerwcu pierwsze miejsce zajęła firma Toolbox Creative Communications, którą wymieniono 6 razy. Na drugim miejscu pojawiła się agencja 3PR, którą wymieniono 4 razy.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl