eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyRynek herbat stabilizuje się

Rynek herbat stabilizuje się

2009-07-20 13:25

Przeczytaj także: Rynek herbat w Polsce nie traci rozpędu


Cena, zaufanie, joga

Uznane marki z branży herbat funkcjonalnych - Herbapol, Bio-Active, Levant - mają problem z tanimi produktami wprowadzanymi na rynek pod nazwami sugerującymi wspomaganie odchudzania lub wzmacnianie odporności. Często te niskiej jakości herbaty nie spełniają obiecywanej roli, zniechęcając klientów do segmentu herbat funkcjonalnych. Zaufanie jest bardzo ważne - zwłaszcza jeśli produkt adresuje się do dzieci. Teekanne wprowadziło niedawno zestaw ziołowych herbat, które wzmocnią organizm kobiety w czasie ciąży i karmienia piersią oraz wspomogą prawidłowy rozwój dziecka. Aby wzmocnić wizerunek marki, firma zaangażowała do współpracy znanych lekarzy dietetyków.

Herbaty Yogi Tee też promuje autorytet - Yogi Bhajan, mistrz jogi. Podobno stworzył on recepturę napoju dla swoich uczniów tak, aby idealnie wzmocnić korzyści wynikające z ćwiczeń jogi i medytacji. Yogi Tee to kultowa marka w Stanach Zjednoczonych, od niedawna dostępna i zdobywająca sobie zwolenników w Polsce. Jej popularność wiąże się ze wzrostem zainteresowania jogą, medytacją i kulturą Indii. Podobny mechanizm wykorzystuje do tworzenia marki Eldex Medical - producent herbatek według receptur ojca Andrzeja Klimuszki z zakonu franciszkanów. Autor przepisów to rozpoznawalny i powszechnie znany zielarz i wizjoner. Dla wzmocnienia efektu Eldex zamieszcza na opakowaniach herbat rekomendację Fundacji Rozwoju Kardiochirurgii w Zabrzu.

Dystrybutorzy herbat nie boją się kryzysu. Na 2009 r. zapowiadanych jest wiele nowości. Teekanne zaproponuje zieloną herbatę z jeżówką (echinacea), Mokate - Kompociki Babci Jagody w kilku wariantach smakowych, Bio-Active zapowiada wprowadzenie standardu BIO do herbat czerwonych. Pod marką Irving możemy się spodziewać smakowych herbat białych i zielonych, a także poszerzenia linii owocowo-przyprawowej Irving Tea Coctails. Do rozwoju rynku herbat kolorowych - zielonych, czerwonych, białych czy żółtych, w znacznej mierze przyczynia się e-handel. Dzięki internetowym herbaciarniom klienci mogą łatwo dotrzeć do egzotycznych gatunków sprowadzanych w małych ilościach. Rosnąca popularność witryn sklepów z herbatą świadczy o tym, że trend się umacnia. Co sprawia, że po herbaciane nowości sięgają nie tylko koneserzy, ale także szerokie grono zwykłych konsumentów? Oprócz ciekawych doznań smakowych, gwarantują one dodatkowe właściwości charakterystyczne dla poszczególnych odmian.

Herbata biała - uznawana przez znawców za najcenniejszy gatunek, zawiera witaminę C, dużą ilość kofeiny oraz polifenole, które chronią organizm przed szkodliwym działaniem wolnych rodników. Posiada też silne właściwości antyoksydacyjne i antymutagenne, dzięki czemu zmniejsza ryzyko powstawania zmian nowotworowych w komórkach.

Herbata zielona - najstarsza z odmian, ma w swoim składzie aminokwasy, witaminy: C, E, K oraz sole mineralne. Chroni przed zawałem serca, stymuluje krążenie, reguluje ciśnienie krwi. Przeciwdziała kamieniom w wątrobie, nerkach i pęcherzu moczowym. Likwiduje wolne rodniki. Zielona herbata stanowi obecnie jedną piątą całej światowej produkcji herbaty.

Herbata czerwona - to herbata półfermentowana. Najbardziej znaną odmianą tego gatunku jest chińska Pu-Erh. Ten typ herbaty obniża poziom cholesterolu, oczyszcza organizm, a także pobudza procesy trawienne. Ponadto łagodzi skutki spożycia alkoholu i ogólnie wzmacnia organizm.

Herbata żółta - w Polsce prawie nie znana. Produkowana w bardzo małych ilościach, wyłącznie w Chinach. Jej właściwości to znakomity wpływ na układ trawienny oraz usuwanie szkodliwych substancji z organizmu. Żółta herbata ma bardzo niską zawartość teiny.

oprac. : Łukasz Rawa / Rynek Spożywczy Rynek Spożywczy

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: