eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacjeKrótki kurs rozwoju

Krótki kurs rozwoju

2004-02-23 14:19

Jeszcze kilka lat temu wydawało mi się, że Pressence Public Relations powinna być małą agencją rozrastającą się do pewnego określonego (idealnego?) rozmiaru i formatu. To naiwne myślenie prysnęło jak bańka mydlana, kiedy zdałem sobie sprawę z oczywistej dziś dla mnie prawdy. Jeśli firma stale się nie rozwija, to skazana jest na śmierć. Nawet jeśli utrzymywanie swojej pozycji na rynku stwarza wrażenie, że wszystko funkcjonuje normalnie. Rozwój organizacji to bardzo nieposłuszne zwierzę. Nie można się rozwijać tylko poprzez powtarzanie sprawdzonych w przeszłości zachowań.
Dobrzy i doświadczeni liderzy wiedzą, że na zmiennym i dynamicznym rynku public relations cały czas muszą od początku układać z tysiąca elementów mozaikę, która pokaże jasną i przekonującą wizję przyszłości organizacji. W okresie gospodarczego zastoju wzywani są przez swoich klientów do sformułowania "nowego porządku" i klarownej strategii komunikacyjnej. Ich zadaniem jest budowanie zaufania i nadania rozpędu działaniom marketingowym. Muszą być tak blisko swoich klientów i kaprysów rynku, aby w każdej chwili dokonywać dostosowań i poprawek. A przede wszystkim muszą rozwijać się i szukać nowych pomysłów.

Moim zdaniem organizacje ukierunkowane na rozwój mają trzy wspólne cechy: oddane kierownictwo, zdolność ciągłej innowacji i niezachwiany optymizm. Recesja, której skutki nadal odczuwamy potrafi podkopać podstawy nawet najstabilniejszej organizacji, ale należy też pamiętać, że każda recesja staje się w pewnym momencie trampoliną dla nowych sukcesów. Jaką odpornością zatem muszą wykazać się organizacje, których początki sięgają czasu gospodarczego zastoju!

Jedną z najsprytniejszych metod przechytrzenia słabej gospodarki jest ROZWÓJ. Organizacje nie mogą zwalniać pracowników, jeśli chcą zachować siłę do rozwoju. Rozwój to jedyny imperatyw gospodarki. Dlatego, kiedy ludzie pytają mnie dlaczego Pressence Public Relations koncentruje się na rozwoju odpowiadam, "Bo to nasz imperatyw!"

Chcesz poznać nasz sekret?

Sekret umożliwiający stały rozwój (bez względu na koniunkturę) polega na zwiększaniu przychodów, zysków i wartości akcji poprzez skupianie się na rozwiązywaniu problemów związanych z produktami zamiast na doskonaleniu samych produktów.

Sukces zwykle zaczyna się od określenia nowej potrzeby klienta wynikającej z użytkowania produktu. Zaspokojenie tej potrzeby tworzy platformę do rozwoju.

Do nowych pomysłów można zaliczyć:

- pomoc klientom w redukcji ogólnych kosztów działalności
- pomoc w uproszczeniu procedur i ograniczeniu kłopotów
- pomoc w podejmowaniu lepszych i szybszych decyzji
- pomoc w szybszym opracowaniu ofert rynkowych
- pomoc w zwiększaniu przychodów (i zysków).

 

1 2

następna

oprac. : Bogusław Feliszek / Pressence Public Relations Pressence Public Relations

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: