Rynek pracy specjalistów II kw. 2009
2009-07-28 01:20
Przeczytaj także: Rynek pracy specjalistów I kw. 2009
Obserwując dane z portalu Pracuj.pl, można stwierdzić, że w czasie kryzysu firmy zwracają większą uwagę na jakość oferowanych usług i produktów oraz sposób obsługi klienta, walczą też o nowych odbiorców. W II kwartale widocznie bowiem wzrosło zapotrzebowanie na specjalistów od kontroli jakości oraz osoby chcące pracować w działach obsługi klienta i call center.
Drugi kwartał tego roku potwierdził też, że Polacy raczej nie mają już czego szukać za granicą. Takie kraje jak Wielka Brytania czy Irlandia już od jakiegoś czasu borykają się z rosnącym bezrobociem wśród rodzimych obywateli, trudno zatem oczekiwać, by pracodawcy z tamtego regionu chętnie zatrudniali obcokrajowców.
Jak twierdzą ekonomiści, II połowa roku będzie trudna, choć prognozy przewidują wzrost produkcji przemysłowej pod koniec roku. W przypadku rynku pracy odbicie może nastąpić jeszcze później - niektórzy eksperci prognozują nawet wzrost stopy bezrobocia do 14% pod koniec 2010 roku. Jak pokazały doświadczenia z końca zeszłego roku, bardzo trudno o precyzyjne prognozy nawet na najbliższe miesiące.
Informacje o badaniu
Raport „Rynek pracy specjalistów w II kwartale 2009” został przygotowany na podstawie analizy 38261 ofert pracy, które zamieszczono w II kwartale 2009 roku w portalu Pracuj.pl. W zestawieniu wzięto pod uwagę branżę ogłoszeniodawcy i specjalizację poszukiwanego pracownika. Ogłoszenia zamieszczone w serwisie, mogą być przez pracodawców przypisane maksymalnie do dwóch branż i dwóch kategorii.
Przeczytaj także:
Rynek pracy specjalistów V 2015
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl