eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacjeSektor MSP: wybór i rejestracja domeny

Sektor MSP: wybór i rejestracja domeny

2009-08-04 12:38

Przeczytaj także: Domeny internetowe: kup komplet


Obecnie, na polskim rynku cena przestała być przeszkodą w rejestracji pakietu domen, nawet dla najmniejszych przedsiębiorstw. Dzięki różnym, oferowanym przez rejestratorów promocjom, cena nabycia usługi na pierwszy okres abonamentowy waha się od kilku do kilkunastu złotych. Niektórzy usługodawcy, np. nazwa.pl umożliwiają darmowe testowanie domeny przez rok. Kolejny okres abonamentowy wiążę się już z opłatą, aczkolwiek nie jest to wysoki koszt, dzięki czemu nie obciążą w znacznym stopniu budżetu.

Nawet najmniejsze przedsiębiorstwa mogą pozwolić sobie na rejestrację pakietu domen, który zabezpieczy ich obecność w Internecie. Spośród zakupionych adresów firma powinna wybrać jeden, główny i promować go. Pozostałe domeny nalezy przekierować na główny adres. Polskie przedsiębiorstwa jako główną domenę najczęściej wybierają adres z rozszerzeniem .pl, natomiast dla firm prowadzących działania na rynku światowym, podstawowym adresem strony WWW jest często domena z rozszerzeniem .com.

Domena ma niezwykle istotny wpływ na to, czy firmowy serwis odniesie sukces w Sieci. Szczególnie przedsiębiorstwa z sektora MSP powinny zadbać, by adres internetowy firmowej strony WWW był odpowiednio dobrany. Dzięki temu, jako wirtualna wizytówka, będzie mógł godnie reprezentować firmę przed całą społecznością użytkowników Internetu.

Warunki przedłużania okresu rejestracji domeny


Posiadanie domeny internetowej jest bardzo ważnym aspektem działalności każdego przedsiębiorstwa. Warto jednak pamiętać, że podmiot rejestrujący domenę staje się jej Abonentem, a nie właścicielem. Dlatego należy zdawać sobie sprawę z tego, iż nieopłacona usługa trafia do puli wolnych domen, a dotychczasowy Abonent nie ma prawa pierwokupu usługi. Domena staje się dostępna dla wszystkich użytkowników Internetu. Może być zarejestrowana, zgodnie z zasadą „kto pierwszy, ten lepszy”. Utracenie domeny wiąże się z poważnymi konsekwencjami dla firmy. Dotychczasowi klienci wpisując adres znanej sobie domeny, nie trafiają do oczekiwanego serwisu . Następstwem tego są znaczne straty wizerunkowe i sprzedażowe firmy. Aby uniknąć takiej sytuacji warto wybrać rejestratora, który przypomina o zbliżającym się terminie upływu okresu rejestracji domeny kilkakrotnie przy użyciu różnych kanałów komunikacji. Niektórzy usługodawcy (np. nazwa.pl) robią to poprzez wysłanie klientowi faktury proforma i VAT oraz czterokrotnego przypomnienia za pomocą poczty elektronicznej z wyprzedzeniem 50, 28 i 7 dniowym. Ostatni e-mail dochodzi do klienta w dzień zakończenia okresu abonamentowego.

Korzystne będzie uważne przeczytanie regulaminu i upewnienie się, czy nie ma w nim zapisu dotyczącego konieczności przedłużenia usługi zakupionej w promocji na kolejny okres abonamentowy, czyli tak zwanej umowy lojalnościowej. Należy zwrócić uwagę na ewentualne konsekwencje przeniesienia domeny do innego usługodawcy po zakończeniu pierwszego okresu abonamentowego. Ważnym aspektem, o którym trzeba pamiętać to dokładna data wygaśnięcia domeny oraz konieczność jej przedłużenia. W tym celu można wyznaczyć jedną osobę w przedsiębiorstwie, która będzie odpowiedzialna za terminowe przedłużenia firmowych domen. Przydatne mogą okazać się także informacje na temat tego, co dzieje się z domeną po jej wygaśnięciu oraz czy istnieje możliwość przywrócenia usługi i przez jaki okres można to zrobić
- radzi Sebastian Pacanek, Kierownik Biura Obsługi Klienta w NetArt

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: