Wskaźnik optymizmu - II 2004
2004-02-26 00:01
© fot. mat. prasowe
W lutym Wskaźnik Optymizmu Konsumentów (WOK) spadł o blisko 2 punkty do 75,16 pkt. Pogorszenie nastrojów wśród konsumentów wywołały przede wszystkim gorsze oceny sytuacji gospodarczej w kraju. Druga składowa wskaźnika WOK - skłonność do zakupów - zmieniła się nieznacznie (-0,55 pkt.).
Przeczytaj także: Wskaźnik optymizmu - IX 2003
W lutym po raz drugi z rzędu konsumenci lepiej oceniali sytuację bieżącą niż przyszłą. Można powiedzieć, że w tym miesiącu konsumenci zapatrywali się na przyszłość wyjątkowo pesymistycznie. W porównaniu z ubiegłym miesiącem wskaźnik oczekiwań zmniejszył bowiem swoją wartość o ponad 4 punkty.Gorsze oceny najbliższej przyszłości mają niewątpliwie związek z perspektywą przystąpienia Polski do Unii Europejskiej. Konsumenci obawiają się zwłaszcza wzrostu cen. Obawy przed wzrostem inflacji pozostają w lutym, podobnie jak przed miesiącem, na bardzo wysokim poziomie.
fot. mat. prasowe
fot. mat. prasowe
Przeczytaj także:
Wskaźnik optymizmu XII 2013
oprac. : Ipsos