Rynek e-commerce: w 2009 r. stagnacja?
2009-07-30 13:40
Źródła informacji o produkcie © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: E-commerce w Polsce 2022. Są najnowsze dane
Podobnie jak przed rokiem dwóch na trzech polskich użytkowników sieci (tj. 66 proc.) deklarowało, że choć raz skorzystało z możliwości zakupu produktu lub usługi za pośrednictwem sieci – wynika z raportu „E-commerce w Polsce”, przygotowanego przez Gemius SA we współpracy ze Skąpiec.pl. Mimo to, polski rynek e-commerce można uznać za rozwojowy – blisko 80 proc. kupujących w sieci zamierza nadal dokonywać e-zakupów z częstotliwością nie mniejszą niż dotychczas. Co więcej, 44 proc. internautów niekupujących dotąd w sieci zamierza dokonać takiej transakcji w przyszłości.Świadomi i aktywni klienci sektora e-commerce
Polscy internauci stają się coraz bardziej świadomymi i aktywnymi klientami aukcji oraz sklepów internetowych. Rozpoczynając zakupy w sieci wiedzą gdzie poszukiwać danego produktu lub informacji o nim. W porównaniu z rokiem ubiegłym wyraźnie spadła popularność wyszukiwarek jako pierwszego źródła informacji o poszukiwanych produktach. Częściej niż przed rokiem internauci decydują się na bezpośrednie odwiedzenie stron znanych aukcji i sklepów internetowych oraz porównywarek cen.
fot. mat. prasowe
Źródła informacji o produkcie
Rosnącą aktywność polskich internautów w sektorze e-commerce dobrze obrazuje statystyka kupujący vs. kupujący i sprzedający na aukcjach. Tegoroczna fala badania pokazała, że udział osób dokonujących zakupów i jednocześnie wystawiających produkty na aukcjach internetowych wzrósł o 6 pkt. proc. w porównaniu z 2008 rokiem.
fot. mat. prasowe
Aktywność internautów na aukcjach internetowych
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl