Rynek e-commerce: w 2009 r. stagnacja?
2009-07-30 13:40
Przeczytaj także: E-commerce w Polsce 2022. Są najnowsze dane
„Już sama konstrukcja aukcji i sklepów ma znaczenie. Dodatkowo aukcje oferują szerszy asortyment towarów niż nawet największy sklep. A skoro jest więcej towarów, to i użytkownicy poświęcają więcej czasu na ich oglądanie. Duże znaczenie w wytłumaczeniu tego zjawiska może mieć także zrozumienie potrzeb internautów – aukcje często są miejscem "wyceny" różnego rodzaju towarów. Po krótkiej wizycie na największych serwisach aukcyjnych znamy już rynkową wartość np. samochodu, który chcemy sprzedać. Dodatkowo wśród osób kupujących tylko na aukcjach jest aż 59 proc. takich, którzy lubią bądź uwielbiają robić zakupy. Aukcje to fun!” – wyjaśnia Gabriel Matwiejczyk, Senior Internet Business Development Manager w Gemius.
Nieufni sklepowi czy aukcyjni heavy buyers?
Raport „E-commerce w Polsce” z 2009 r. wzbogacony został o autorską segmentację rynku. Na podstawie zebranych w badaniu danych klienci sklepów i aukcji internetowych podzieleni zostali na wewnętrznie jednorodne segmenty, wyznaczone na podstawie cech demograficznych, zwyczajów zakupowych oraz stosunku do zakupów w sklepach i na aukcjach. Wyróżnione zostały grupy klientów np. sklepowych, aukcyjnych, nieufnych czy tradycjonalistów.
fot. mat. prasowe
Badanie „Internauci o zakupach w sieci” zostało zrealizowane za pomocą ankiet internetowych (CAWI) emitowanych na witrynach korzystających z bezpłatnej wersji systemu stat24 lub bezpłatnego audytu site-centric stat.pl/PBI. Losowa emisja ankiet została przeprowadzona w okresie 21-26 kwietnia 2009 roku. Do analizy włączono 1700 wypełnionych do końca kwestionariuszy, zebranych od internautów w wieku 15 lat i więcej.
![E-commerce powoli hamuje [© David Guenther Unsplash ] E-commerce powoli hamuje](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/e-commerce/E-commerce-powoli-hamuje-247380-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl