Firmowe biuletyny elektroniczne
2004-02-27 10:30
Przeczytaj także: E-mail marketing: 8 kroków do efektywnej kampanii powitalnej
Korzyści
Idea biuletynu oparta jest na zasadzie "symbiozy" czyli wzajemnych korzyści. Zarówno subskrybent jak i firma mogą odnieść z tego tytułu wiele profitów. Firma posiada możliwość szybkiego dotarcia z przekazem do sprecyzowanej pod względem oczekiwań grupy osób, co może znaleźć swoje odzwierciedlenie w obrazie statystyk sprzedaży. Odbiorca zaś otrzymuje wprost do swojej skrzynki wyselekcjonowane informacje.
Generowanie i wysyłka biuletynów stanowi obecnie jedną z najtańszych i najskuteczniejszych form promocji ponieważ charakteryzują ją takie cechy jak:
- posiadanie własnej bazy cennych subskrybentów (dobrowolnie zarejestrowanych),
- bardzo niski koszt dotarcia z informacją do reprezentantów grupy docelowej,
- możliwość pozyskania nowych klientów,
- utrzymanie pozytywnych relacji pomiędzy firmą a jej odbiorcami,
- stałe podtrzymywanie uwagi użytkownika,
- kreowanie marki firmy,
- tworzenie pozytywnego wizerunku firmy,
- zatarcie anonimowości firmy,
- pozyskanie zaufania klienta,
- dostarczanie profilowanych informacji - zgodnych z preferencjami odbiorcy.
Grupa docelowa
Biuletyny odgrywają największą rolę wówczas, gdy jego subskrybentami są wyłącznie reprezentanci grupy docelowej, a więc osoby zainteresowane tematyką propagowaną przez firmę. Kierowanie wiadomości targetowanej spotka się z aprobatą wśród jej odbiorców, zaś firmie przyniesie korzyści. Dystrybucja e-zinu do niezweryfikowanego kręgu użytkowników mija się z rzeczywistym celem.
2. Sposoby pozyskania bazy subskrybentów
Atrakcyjna kompozycja biuletynu, przekonywujący przekaz oraz interesujące zasoby spełniają podstawowe wymogi właściwie opracowanego biuletynu. Nie podlega dyskusji także fakt, że magazyn powinien zostać dostarczony do sprofilowanych grup osób. Powstaje jednak pytanie, w jaki sposób samodzielnie pozyskać docelową bazę subskrybentów?
Aby zdobyć pokaźną bazę adresową należy w tym celu wykorzystać szereg zróżnicowanych narzędzi oraz uwzględnić czynnik czasowy jako decydujący. Poniżej przedstawiono skuteczne sposoby umożliwiające zdobycie ukierunkowanego kręgu prenumeratorów.
Serwisy internetowe oferujące bogate zasoby powinny umożliwiać wybór działów tematycznych. Przy czym dział dotyczący oferty byłby obowiązkowy. Strategia taka pozwoli firmie na wyjście z ofertą, zaś odbiorcy dostarczy prenumerowanych treści i ciekawych propozycji. Personalizowanie informacji cieszy się obecnie dużą popularnością ponieważ uwzględnia indywidualne preferencje użytkowników.
Przeczytaj także:
E-mail marketing w Polsce 2015
oprac. : Justyna Adamczyk / Gazeta IT