Surfowanie w sieci: jakie są powody?
2009-08-09 00:10

Intent Index – powody, dla których internauci z USA przebywają online © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Życie w sieci: co robią internauci?
- Treści biznesowe nie muszą przegrywać z rozrywką. Internauci poszukują przede wszystkim informacji, dlatego należy skupić się na tym, by wiadomości biznesowe precyzyjnie przekazywały również wartość dodaną, czyli wiedzę – uważa Błażej Miernikiewicz, prezes agencji Artefakt, zajmującej się promocją witryn w wyszukiwarkach.Autorzy raportu radzą, aby podczas kształtowania strategii komunikacji internetowej odbiorców grupować nie tylko na podstawie tradycyjnych kryteriów, jak wiek, czy płeć, ale również na podstawie motywacji surfowania po sieci: nauka, zabawa, kontakty z ludźmi, prezentowanie siebie, wyrażanie poparcia dla innych, biznes/praca, czy zakupy. Powody korzystania z sieci są nowym ważnym kryterium demograficznym. Należy je brać pod uwagę planując strategię obecności firmy w sieci.
fot. mat. prasowe
Intent Index – powody, dla których internauci z USA przebywają online
Intent Index – powody, dla których internauci z USA przebywają online
- Największą potrzebą zaspakajaną w Internecie jest głód wiedzy. Gdy użytkownik dostanie szansę na uzyskanie cennych informacji, z chęcią wróci do strony. Internetowa księgarnia powinna publikować fragmenty oferowanych książek, recenzje, opinie innych klientów. Firma oferująca klimatyzatory może podawać nie tylko opisy techniczne, ale również porady na temat wyboru urządzeń, ich konserwacji, wpływu na zdrowie itp. – radzi Błażej Miernikiewicz, prezes Artefakt. – Ciekawe i oryginalne treści będą pokazywać się w wynikach wyszukiwania nawet bez specjalnych zabiegów, o ile witryna jest odpowiednio skonstruowana i przyjazna dla wyszukiwarek.
Internauci deklarują również potrzebę przynależności do grupy (72%) i wyrażania opinii (76%). Zdaniem ekspertów dobrym zabiegiem może być stworzenie forum dla klientów. Również umożliwienie zestawienia komentarza lub oceny jest pozytywnie postrzegane przez internautów.
Na potrzeby precyzyjnego planowania strategii komunikacji Ruder Finn proponuje Intent Index obrazujący kategorie upodobań internautów. Podkreśla on wagę wiedzy na temat tego, co ludzie szukają w sieci i w jaki sposób można wychodzić im naprzeciw z informacjami biznesowymi. Właśnie pod takim kątem należy tworzyć firmowe strony internetowe.
- Taka segmentacja użytkowników sieci jest bardzo istotna dla marketerów: Kto jest twoim klientem? Dla kogo jest Twój serwis? - to jedne z pierwszych pytań jakie zadajemy klientom. Nie chodzi w nim tylko o demografię, choć jest ona ważna, ale także o potrzeby klienta – mówi Miernikiewicz.

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl