Public relations - rynek pracy VII 2009
2009-08-08 00:05
Profil stanowiska i instytucja zamieszczająca ogłoszenie © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Public relations - rynek pracy I-IV 2009
W lipcu PR-owiec, który chce zmienić pracę lub właśnie jej szuka mógł wysłać swoje CV nawet 142 razy, tyle właśnie ogłoszeń przeznaczonych dla osób działających w branży można było odnaleźć w prasie i Internecie. To aż o 40 ogłoszeń więcej (39 proc.) niż w czerwcu tego roku i niewiele ponad 5 proc. więcej w porównaniu z lipcem roku poprzedniego. PRoto zaznacza, że lipiec to pierwszy miesiąc w tym roku, kiedy liczba ofert pracy dla PR-owców jest wyższa w porównaniu m/m z rokiem poprzednim.fot. mat. prasowe
Profil stanowiska i instytucja zamieszczająca ogłoszenie
Co ciekawe, pomimo wakacji najczęściej szukano specjalistów (40 proc. ofert), a także managerów i dyrektorów (34 proc.), a nie - praktykantów i stażystów zatrudnianych zwykle tylko na miesiące letnie (17 proc.) Jak widać więc wzrasta chęć zatrudnienia PR-owców na stałe, co może być pierwszą oznaką tego, że widmo recesji na rynku zatrudnienia w branży PR, przynajmniej tymczasem, zostało oddalone. Tezę tę jednak zweryfikują zapewne kolejne, niewakacyjne już miesiące.
W analizowanym miesiącu pracodawcy oczekiwali od kandydatów w większości znajomości języka angielskiego (69 spośród 142 ogłoszeń). W sześciu ogłoszeniach liczono na znajomość niemieckiego - obok języka angielskiego, w trzech – rosyjskiego, a w dwóch atutem była znajomość francuskiego lub niemieckiego. Najwięcej ofert, już tradycyjnie, dotyczyło zatrudnienia w województwie mazowieckim – były to 73 spośród 142 ogłoszeń.
W analizowanym miesiącu pracowników poszukiwały głównie firmy, instytucje i stowarzyszenia (66 ofert) oraz agencje (53 oferty). Pozostałe ogłoszenia (aż 23 spośród 142) zamieszczali w mediach i na serwisach rekrutacyjnych pośrednicy, którzy szukali specjalistów ds. PR głównie w imieniu firm.
fot. mat. prasowe
Branża, w której oferowano zatrudnienie
W badanym okresie w branży media i marketing pojawiło się aż 60 ofert pracy, z czego większość pochodziła z agencji PR-owskich. Sześć ofert pochodziło od pracodawców działających w branży FMCG, po pięć zaś zamieścili pracodawcy związani z branżami finansowo-ubezpieczeniową, handlem i pośrednictwem pracy.
Informacje o badaniu
Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR na różnych stanowiskach. Ogłoszenia pochodzą z tytułów aktualnie monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista jest dostępna na stronie www.instytut.com.pl), źródła własnego – ogłoszenia bezpośrednio przysłane do redakcji PRoto, wybranych stron internetowych zawierających ogłoszenia o pracę. Do analizy wybierane są ogłoszenia oferujące pracę dla PR-owców z ogólnie rozumianej branży PR oraz gdy w obowiązkach są wymienione działania z zakresu PR.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl