Gemius będzie badał Internet w Turcji
2009-08-06 13:22
Przeczytaj także: GemiusAudience w Czechach
Gemius realizował będzie badanie gemiusAudience na tureckim rynku we współpracy z IPSOS KMG. Zadaniem Gemius będzie dostarczenie know how i narzędzi do prowadzenia badania, zaś IPSOS KMG odpowiadał będzie za obsługę klientów i wsparcie techniczne.“Wierzę, że zainicjowanie badania oglądalności witryn i aplikacji internetowych przyśpieszy rozwój tureckiego rynku internetowego oraz przyczyni się do niebagatelnego wzrostu wydatków na reklamę online na rynku tureckim”, komentuje Filip Pieczyński, Wiceprezes Gemius SA.
Wprowadzone na turecki rynek badanie gemiusAudience opierać się będzie na trzech typach pomiaru: user-centric, site-centric oraz niezależnych badaniach ankietowych. Pomiar user-centric pozwoli uzyskać informacje o sposobie korzystania z witryn i aplikacji internetowych przez użytkowników sieci. W tym celu wyselekcjonowana zostanie reprezentatywna grupa panelistów – internautów, którzy zdecydowali się na uczestnictwo w badaniu. Drugim źródłem informacji będzie badanie typu site-centric, dostarczające informacji o ruchu generowanym na ponad 200 witrynach zrzeszonych w IAB Turcja. Danych opisujących strukturę demograficzną tureckich internautów dostarczy IPSOS KMG.
Gemius będzie także wspierał IAB Turcja w działaniach na rzecz edukacji rynku internetowego, przeprowadzając serię szkoleń z zakresu badań gemiusAudience i gemiusTraffic (badanie dostarczające wiedzy na temat ruchu generowanego na witrynach) – ich metodologii, analizy danych i interpretacji statystyk.
Gemius na rynku polskim istnieje od 1999 roku. Od 6 lat rozwija swoją działalność poza granicami Polski, realizując obecnie badania w kilkunastu krajach Europy Środkowo-Wschodniej, Skandynawii, jak również Austrii i Wielkiej Brytanii.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl