Wirtualne targi pracy
2004-03-01 02:05
Przeczytaj także: IV Wirtualne Targi Pracy
W czasie Wirtualnych Targów Pracy, na stronach internetowych www.targi.pracuj.pl, najwięcej przydatnych informacji znajdą studenci i absolwenci wyższych uczelni oraz osoby z wyższym wykształceniem: specjaliści i menedżerowie. Pracodawcy zaprezentują swoje oferty pracy, praktyk, programów stażowych i menedżerskich.Podobnie jak w czasie targów tradycyjnych, uczestnicy WTP będą mogli obejrzeć prezentacje firm, porozmawiać na żywo z pracodawcami (chat), poznać przykłady karier w konkretnej firmie (wywiady z pracownikami), podyskutować na forach tematycznych. Kandydaci będą mogli pozostawić CV lub wypełnić aplikację do konkretnej firmy.
- Targi są forum wymiany informacji: pracodawca pokazuje aktualne dane o poszukiwanych pracownikach i sposobie aplikowania – mówi Oksana Krzyżowska z Communication Partners. - Kandydat może zadać pytanie na forum dyskusyjnym albo zaprezentować pracodawcy swoje atuty, wypełniając specjalny formularz aplikacyjny. Ale chyba najciekawszym elementem jest chat, podczas którego uczestnik targów może w interesujący sposób wciągnąć pracodawcę w rozmowę.
Przestrzeń targowa będzie podzielona na pokoje, w których zasiądą przedstawiciele firm, reprezentujących różne branże (np. doradztwo księgowe i audyt, farmaceutyka itp.). W oddzielnym pokoju znajdą się przedstawiciele organizacji, oferujących staże i praktyki wakacyjne.
Uczestnictwo w targach nie będzie równoznaczne z możliwością natychmiastowego zatrudnienia, ale przyniesie rozeznanie na rynku pracy i może być wstępem do całego procesu rekrutacji. - Targi są kompendium wiedzy o aktualnej ofercie na rynku, o firmach, które szukają pracowników, o ich wymaganiach – dodaje Oksana Krzyżowska. - Internet ma tę przewagę, że zbiera wszystkie istotne informacje w jednym miejscu. Kandydat wyposażony w tę wiedzę będzie wiedział, gdzie i jak ma aplikować, a znając wymagania pracodawców, będzie mu łatwiej stworzyć listę tych firm, których wymagania jest w stanie spełnić.
Na targach zaprezentuje się blisko 30 wystawców, wśród nich większość będą stanowić duże międzynarodowe firmy. Sponsorami targów są: Andersen Business Consulting, Bank Millennium, Ernst & Young, Masterfoods Polska oraz Wincanton Trans European. Patronat medialny objęli: "Rzeczpospolita", "Dlaczego", "Student News", Radiostacja, Onet.pl oraz Program Rządowy "Pierwsza Praca".
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl