Kryzys finansowy korzystny dla firm?
2009-08-17 00:47
Negatywne skutki oddziaływania kryzysu na firmę © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Jak ciąć koszty firmy w kryzysie?
Firmy odczuwające negatywne skutki kryzysu są zmuszone do obniżenia marży firmy (58 % odpowiedzi) i renegocjacji kontraktów (39%). Przekłada się to na spadek zamówień, a co za tym idzie zmniejszenie przychodów odczuwane przez 6 na 10 badanych przedsiębiorstw.fot. mat. prasowe
Negatywne skutki oddziaływania kryzysu na firmę
- Kryzys postrzegany jest jednak przez połowę (51%) przedsiębiorstw jako szansa. Przede wszystkim jest to okazja do modyfikacji i racjonalizacji strategii zarządzania firmą – mówi Ireneusz Biliński, członek zarządu 4 Results. - Co 5. firma skupia się na rozwijaniu nowych form działalności, a 13% badanych przyznaje, że zwiększa zakres prowadzonej działalności o nowe geograficzne rynki.
fot. mat. prasowe
Pozytywne skutki oddziaływania kryzysu na firmę
Obecna sytuacja gospodarcza odciska swoje piętno na strategiach finansowych realizowanych przez rodzime firmy. Dominującą strategią, występującą we wszystkich grupach przedsiębiorstw, jest obniżanie kosztów funkcjonowania – ponad połowa odpowiedzi (53%). Należy je przede wszystkim powiązać ze zwolnieniami pracowników (28%), obniżkami płac (23%), obniżeniem wydatków na marketing i reklamę (34%), szkoleniami (30%), Public Relations (24%).
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl