Google Insights for Search po polsku
2009-08-19 00:06
Google Insights for Search w j. polskim © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Statystyki stron www z Google Analytics
Statystyki wyszukiwarki dostarczają bieżące dane związane z dowolnymi segmentami gospodarki, pozwalając użytkownikom na zapoznanie się z aktualnymi trendami wśród internautów. Narzędzie umożliwia porównywanie popularności poszczególnych haseł i sprawdzanie najczęściej wyszukiwanych zagadnień w różnych kategoriach.Oprócz dostępności Statystyk wyszukiwarki Google w języku polskim, usługę wyposażono w nowe funkcje, między innymi możliwość przeprowadzenia prognozy dla niektórych zapytań i przyszłych trendów wyszukiwania. Prognoza tworzona jest na podstawie odnotowanych w przeszłości tendencji i powtarzających się zależności. Google wprowadził także nowe opcje wizualizacji wyników uzyskanych w Statystykach wyszukiwarki.
fot. mat. prasowe
Google Insights for Search w j. polskim
- obejrzeć animowaną mapę — zobaczyć, jak zainteresowanie danym tematem zmieniało się w czasie,
- osadzić wykresy porównawcze na własnej witrynie,
- badać trendy wyszukiwania zmieniające się w czasie — zobaczyć, jak wzrasta i spada zainteresowanie użytkowników danym terminem, porównywać popularność terminów w czasie,
- poznać zainteresowania regionalne — zobaczyć, które kraje czy regiony są najbardziej zainteresowane danymi zagadnieniami,
- poznać wyszukiwania pokrewne,
- zawężać wyszukiwania według kategorii — obejrzeć najpopularniejsze wyszukiwania w wybranej kategorii, na przykład zyskujące na popularności wyszukiwania w kategorii „sławni” albo popularne wyszukiwania w kategorii „marki samochodów”. Można podać datę, region lub temat, aby uzyskać bardziej szczegółowe wyniki.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl