Poszukiwanie pracy: Internet najlepszy?
2009-08-21 14:29
Jak szukasz lub zamierzasz szukać pracy? © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Oferty pracy online: na co zwracamy uwagę?
Około 92% wszystkich ankietowanych poszukuje pracy, z czego 71% - aktywnie, a pozostali jedynie od czasu do czasu przeglądają oferty. Z kolei ponad 7% ankietowanych rozważyłoby zmianę pracodawcy, gdyby otrzymali odpowiednio atrakcyjną ofertę. Analiza danych portalu Jobexpress.pl pokazuje również, że ponad 21% osób poszukujących obecnie pracy utraciło swoje dotychczasowe posady w wyniku zwolnień w przedsiębiorstwach. Niewiele mniej, bo 18% osób samodzielnie zrezygnowało z zajmowanego stanowiska.Sposoby poszukiwania pracy
fot. mat. prasowe
Jak szukasz lub zamierzasz szukać pracy?
fot. mat. prasowe
W jaki sposób znalazłeś/aś ostatnią pracę?
Raport podaje, że porównując najpopularniejsze sposoby, dzięki którym internauci znaleźli zatrudnienie, z deklarowanymi sposobami jej szukania, można zauważyć, że mimo, iż Internet i prasa określane są jako bardziej skuteczne sposoby, w istocie wciąż polecenie znajomych i rodziny jest najbardziej powszechną drogą do faktycznego znalezienia pracy. Ten dysonans będzie się prawdopodobnie zmniejszał wraz z rozwojem świadomego społeczeństwa informacyjnego w Polsce i zwiększeniem elastyczności rynku pracy. Fakt, iż nasi respondenci wierzą w potencjał Internetu, jest najlepszą prognozą, iż tak właśnie się stanie.
Sieć jako miejsce poszukiwania pracy
Respondenci najczęściej wskazują Internet jako najbardziej skuteczny sposób poszukiwania nowego miejsca pracy. Uważają tak w szczególności ludzie młodzi (90% badanych osób z grupy wiekowej 21-30 lat ocenia Internet jako skuteczny lub bardzo skuteczny sposób poszukiwania pracy). Również, jak wynika ze skrzyżowania danych o powodach poszukiwania pracy z preferowanymi sposobami, największy odsetek osób, które oceniają Internet jako bardzo efektywną formę szukania zatrudnienia, jest wśród tych osób, które liczą na otrzymanie lepszej pracy niż wykonywana przez nich obecnie.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl