Kradzież tożsamości w czasie kryzysu
2009-08-28 03:10
Przeczytaj także: Poczta elektroniczna pod ostrzałem. 5 najczęstszych form ataku
Nie bądź ofiarą!
Oto kilka podstawowych działań zapobiegawczych, które mogą uchronić użytkowników internetu przed kradzieżą poufnych danych:
- Należy pamiętać, że bank internetowy, platforma płatnicza czy serwis społecznościowy nie wysyłają wiadomości (e-mail, sms, itp.) do użytkownika z prośbą o podanie danych uwierzytelniających czy też danych karty kredytowej.
- Ilekroć chcesz wejść do banku internetowego, sklepu czy na portal społecznościowy zawsze wpisuj adres www bezpośrednio w przeglądarce internetowej. Nigdy nie wykorzystuj do odwiedzenia tych stron linków zawartych w różnych źródłach (e-mailach, innych stronach, komunikatorach) czy linków z wyszukiwarek.
- Sprawdzaj, czy wpisany przez ciebie adres w przeglądarce nie zmienił się w jakiś inny, gdy kliknąłeś Enter.
- Sprawdź czy strona zawiera odpowiednie certyfikaty bezpieczeństwa (są zazwyczaj wyświetlane z ikoną zamkniętej kłódki w przeglądarce internetowej).
- Pamiętaj, aby zawsze sprawdzić czy komputer, z którego korzystasz ma zainstalowane aktualne rozwiązanie zabezpieczające. Dzięki niemu zawsze będziesz wiedział o wejściu na podrobioną stronę internetową. Korzystaj także z dodatkowych możliwości upewnienia się, że komputer nie jest zainfekowany. Możesz to sprawdzić za pomocą pewnych, darmowych skanerów online.
- Jeśli mimo zastosowania powyższych zasad wciąż masz jakiekolwiek podejrzenia nie wpisuj swoich danych na stronie i skontaktuj się z pracownikami banku, sklepu czy innej strony, na którą chcesz wejść.
Przeczytaj także:
Dzieje cyberprzestępczości: czas na zorganizowane grupy hakerskie
1 2
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
kradzież tożsamości, Panda Security, wirusy, robaki, trojany, phishing, spyware, złośliwe oprogramowanie